اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیخ نعیم قاسم:

اگر به شورای امنیت امید می‌بستیم، هرگز اراضی اشغالی آزاد نمی‌شد

خبرگزاری فارس: معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر این حزب به شورای امنیت دل می بست، نه تنها اراضی اشغالی آزاد نمی شد، بلکه ممکن بود آنها بخش دیگری از لبنان را جدا کرده و به اسرائیل بدهند.

اگر به شورای امنیت امید می‌بستیم، هرگز اراضی اشغالی آزاد نمی‌شد

به گزارش فارس به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که جامعه جهانی اسرائیلی ها را از تمامی نقاط دنیا به این منطقه آوردند و آنها را در این منطقه کاشتند، الان شصت سال است که عرب ها از مشکل اسرائیل و تقابل با آن سخن می گویند، اما آنها هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

وی افزود: با این وجود مقاومت با تلاش و جانفشانی و شهادت عناصر خود به آن چیزی که عرب ها در مدت شصت سال نرسیده بودند، دست پیدا کرده و اسرائیل الان از همین مبارزان می ترسد، چرا که آرمان آنها آرمان عزت و حیات و آزاد سازی است و اسرائیل تنها در سایه پروژه های سازشکارانه و تسلیم شدن می‌تواند زندگی کند و در همین راستا سعی دارد تمام منطقه را در این پروژه وارد کند.

مقام دوم حزب الله لبنان ابراز داشت که اگر برای بازگرداندن اراضی لبنان روی شورای امنیت حساب می کردیم، چیزی به ما نمی رسید، بلکه ممکن بود بخش دیگری از لبنان را نیز جدا کرده و آن را به اسرائیل بدهند تا این رژیم را به عنوان دولتی در منطقه تثبیت کنند، اگر این مقاومت نبود، اراضی لبنانی آزاد نمی‌شد و ما به زندگی و این روحیه بالا نمی رسیدیم.

قاسم گفت: همه باید بدانند که مقاومت محور ثبات لبنان است و ما ثابت کردیم که می خواهیم ثبات سیاسی و امنیتی و اجتماعی را در لبنان ایجاد کنیم.

وی وجود مقاومت و سلاح آن را مصلحتی ضروری برای لبنان دانست و گفت که این سلاح بازدارندگی نظامی ایجاد می کند، اما خطر امنیتی اسرائیل را از بین نمی برد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول