اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس اداره فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه:

با خروج نظامیان خارجی از افغانستان قاچاق مواد مخدر به روسیه کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه با استقبال از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، بیان داشت که با تحقق این امر قاچاق مواد مخدر به روسیه کاهش خواهد یافت.

با خروج نظامیان خارجی از افغانستان قاچاق مواد مخدر به روسیه کاهش می‌یابد

به گزارش فارس، «ویکتور ایوان‌اف» در تازه‌ترین اظهارات خود نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی را به بی‌توجهی در امر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان متهم کرد.

به گزارش «تلویزیون‌یک» افغانستان، رئیس اداره فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه بیان داشت که قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه، با حضور نظامیان خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی در افغانستان، مرتبط است.

وی روز شنبه ضمن استقبال از خروج نظامیان خارجی پس از سال 2014 از افغانستان اظهار داشت که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، قاچاق مواد مخدر از این کشور به روسیه کاهش خواهد یافت.

در همین حال «هارون رشید شیرزاد» معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در واکنش به سخنان این مقام روسی بیان داشت که اظهارات رئیس اداره فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه، فرار از واقعیت‌ها بوده و سیاسی است.

«سرگئی چورکین» از مدیران ارشد اداره فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه نیز چندی پیش اعلام کرد که تولید مواد مخدر در افغانستان در مدت حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور ده‌ها برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اقدامات مؤثری از طرف نیروهای غربی در افغانستان برای مبارزه با این پدیده صورت نگرفته است.

همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز چندی قبل در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کشورهای هم‌سود، از سهل‌انگاری ناتو و نظامیان آمریکایی در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان انتقاد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول