اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هیگ: لندن در خصوص افغانستان با واشنگتن رایزنی می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت انگلیس با آمریکا در خصوص مسئله افغانستان رایزنی می‌کند.

هیگ: لندن در خصوص افغانستان با واشنگتن رایزنی می‌کند

به گزارش فارس، «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس در سفر 3 روزه خود به هند گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا حرکت جدیدی در رایزنی این کشور با آمریکا بر سر مسئله افغانستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما نباید مانع مذاکرات قطر شویم اما وی در خصوص جزئیات بحث برانگیز توافقات پیش از برنامه خروج نیروهای ناتو از کشور جنگ زده افغانستان اظهار نظر نکرد.

وزیر خارجه انگلیس افزود که سال آینده یک سال مهم است، زیرا در آن روند سیاسی صلح به پیش می‌رود و انگلیس نیز به شدت از آن حمایت خواهد کرد.

هیگ از اظهار نظر خصوص این که آزادی زندانیان طالبان از زندان گوانتانامو می‌تواند یک نقطه مذاکره در مذاکرات آینده باشد، خودداری کرد.

به نقل از روزنامه «دیلی‌تلگراف»، وی همچنین گفت: کشورش از ایجاد یک پیوند سازنده بین افغانستان و همسایه این کشور یعنی پاکستان به منظور حفظ صلح و آرامش در منطقه حمایت می‌کند.

مذاکرات صلح بین مقامات آمریکا و نمایندگان طالبان به منظور ایجاد اعتماد متقابل در ماه ژانویه آغاز شد و 2 ماه بعد به دلیل اینکه آمریکا حاضر به آزادی رهبران طالبان از زندان گوانتانامو و بازگرداندن آنها به افغانستان نشد بدون نتیجه متوقف شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول