اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

کنسرسیوم خوشه کسب و کار کفش الگوسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأثیر مثبت تعامل سه رکن بخش خصوصی، ناظر و عامل خوشه در توسعه و موفقیت خوشه‌های کسب و کار را مورد توجه قرار داد و بر الگوسازی این روش در کشور تاکید کرد.

کنسرسیوم خوشه کسب و کار کفش الگوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، جعفر فرشچی در جلسه الگوسازی تجربه کنسرسیوم کفش و دمپایی قم با اشاره به موفقیت‌های خوشه کسب و کار کفش قم اظهار کرد: یکی از دستاوردها و موفقیت‌های صنایع کوچک که بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی صورت گرفت توسعه خوشه‌های کسب و کار بود.

وی افزود: خوشه‌های کسب و کار که در صنایع مختلف و با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی طی سالیان اخیر انجام شد دارای دستاوردها و نتایج مثبت فراوانی بود که خوشه کفش ماشینی قم نمونه‌ای از آن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خاطر نشان کرد: ‌خوشه کسب و کار کفش ماشینی در قم ضمن کسب موفقیت‌های فراوان کمک حال صنایع کوچک استان بود به نحوی که در کمتر از چند سال اقداماتی از قبیل پنج دوره آموزشی،‌ کنسرسیوم صادراتی، تشکیل برند مشترک محصولات استان و جشنواره‌های استانی با کارکرد ملی را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به عوامل و عناصر موفقیت خوشه‌های کسب و کار یادآور شد: بر اساس تجربه در قم و سایر نقاط کشور مشخص شد خوشه‌ای موفق بوده که بین بخش خصوصی و عامل خوشه همدلی، هماهنگی و همکاری حاکم باشد.

فرشچی اضافه کرد: سه عنصر عامل خوشه، بخش خصوصی و ناظر طرح نقش تعیین‌کننده و مؤثری در توسعه خوشه‌های کشور ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطر نشان کرد:‌ با تشکیل کنسرسیوم صادراتی در قم واحدهای صنعتی کوچک که حتی توان رقابت در داخل استان یا کشور را با سایر رقبا نداشتند امروز محصول خود را در کشورهای دیگر از جمله آسیای میانه و کشورهای آفریقایی بازاریابی و صادر می‌کنند.

انتهای پیام/2258/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول