اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجرای یک نمایش فولکولور دیگر در فصل پاییز

نمایش‌های بومی گرمابخش سالن‌های تئاتر در برگ‌ریز هزار رنگ

خبرگزاری فارس: «دومانلی خاطره له‌‌ر» در دهه نخست آذرماه امسال به روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های بومی گرمابخش سالن‌های تئاتر در برگ‌ریز هزار رنگ

کارگردان نمایش «دومانلی خاطره له‌‌ر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این اجرا که نمایشی پیشگام از نظر سبک و تکنیک اجرایی است حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هنرمندان برای اجرای موفق آن به طور مستمر تمرین کرده‌اند لیکن امیدواریم حاصل کار رضایت‌بخش شود.

توحید نجف‌زاده اجرای این نمایش را همگام با موج نوین تئاتر بی‌کلام و نمایش‌های پست مدرن در اروپا توصیف کرد و گفت: در این نمایش 15 بازیگر حضور دارند و در این کار، به‌ صورت منحصر به فردی از ترکیب کلام، موسیقی و حرکات فرم استفاده شده است.

کارگردان این نمایش فولکولور و آوانگارد به سه اجرای موفق این نمایش طی ماه‌های گذشته در شهرستان سلماس اشاره کرد و گفت: این نمایش، پیشتر قرار بود در شهریور امسال برگزار شود که به دلایلی اجرای آن به آذرماه موکول شد.

وی همچنین به تمرین دو ماهه و شبانه‌روزی این گروه برای ارائه یک کار قابل قبول اشاره کرد و گفت: در این نمایش بسیاری از هنرمندان جوان استان از جمله آیدین لطف دخت، ناصر بیضایی، آتیلا بوستانی، سیامک ناصر و شهلا طاهری به ایفای نقش می‌پردازند.

نجف‌زاده در پایان، روند هنری استان را مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت: البته جا دارد مسوولان، بیش از پیش به مقوله تئاتر اهمیت دهند و برای تامین امکانات و منابع مالی مورد نیاز اهتمام کنند تا این پیشرفت نسبی هنر نمایش، مسیر پسرفت را طی نکند و هنرمندان هر روز موفقیت‌های بیشتری نسبت به سابق کسب کنند.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول