اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران خبر داد

ایجاد 15 هزار فرصت‌های اشتغال در امداد مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد مازندران به 15 هزار مورد افزایش یافت.

ایجاد 15 هزار فرصت‌های اشتغال در امداد مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ابراهیم باغبانی عصر امروز در همایش روز خانواده در قائمشهر به سه اصل تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 10 درصد خانواده‌های مازندرانی با کمیته امداد مرتبط هستند این نهاد از زمان تاسیس تاکنون سعی کرد تا در این سه بخش به ایفای نقش بپردازد.

وی افزود: 22.5 درصد سالمندان و درصد بالایی از زنان بی‌سرپرست استان مازندران تحت حمایت کمیته امداد هستند.

این مسئول تاکید کرد: همیشه وجود سختی و مشکلات در خانواده موجب بحران و بزهکاری و ناپایداری نمی‌شود بلکه آشنا بودن خانواده‌ها با اصول زندگی و توجه به سفارش دینی و مهارت‌آموزی زندگی در کاهش بحران خانواده موثر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)مازندران افزود: در عصر کنونی بی‌توجهی به اصالت‌ها و دو اصل مهم انتخاب و آگاهی و قضاوت والدین، ازدواج را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است.

باغبانی کمیته امداد امام را بنیانگذار آموزش نظام مرجع خانواده عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش خانواده و آموزش‌های عمومی خانواده در جامعه متولی ندارد کمیته امداد آموزش‌های خانواده را در دستور کار خود قرار داد و در کمیته امداد هر شهرستان یک مشاور به انجام وظیفه مشغول است.

باغبانی با انتقاد از اینکه برای زندگی طولانی آموزش تعریف شده نداریم، اذعان کرد: این مهم خود باعث آسیب‌های جدی در جامعه شد و نهاد خانواده از سوی مسئولان و خانواده‌ها مورد غفلت واقع شد.

این مسئول یادآور شد: 35 درصد فوتی‌ها، 13 درصد زنان طلاق و 3 درصد خانواده زندانیان زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

باغبانی همچنین در مورد فرصت‌های اشتغالزایی گفت:  در سال گذشته به این بخش 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که 12 هزار فرصت شغلی را در مازندران رقم زد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جاری 120 میلیارد تومان دیگر نیز بر اعتبارات گذشته افزوده شد که امیدواریم تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده به 15 هزار فرصت افزایش یابد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول