اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون امداد و نجات اصفهان

شناسنامه امدادی روستاهای گلپایگان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان از فاز نخست شناسنامه امدادی روستاهای گلپایگان رونمایی شد.

شناسنامه امدادی روستاهای گلپایگان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان ظهر امروز با حضور معاون امداد و نجات اصفهان و اعضای ستاد مدیریت بحران و دهیاران روستاهای گلپایگان در سالن اجتماعات فرمانداری از فاز نخست شناسنامه امدادی روستاهای گلپایگان رونمایی شد.

حیدرعلی خانبازی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: زمان و مکان وقوع حوادث و بلایای طبیعی مشخص نیست و فقط سه درصد از کشور روی خط گسل زلزله قرار ندارند بنابراین کشور ایران از جمله کشورهای زلزله‌خیز دنیاست.

وی با بیان اینکه علاوه بر زلزله حوادثی مانند سیل و حوادث جاده‌ای همواره در کمین قرار دارد، گفت: همه ساله این حوادث جان بسیاری از هم‌وطنان را می‌گیرد و باید تدابیر خاصی برای مقابله با این مشکلات اندیشیده شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مختلف باید ظرفیت مقابله با این حوادث را داشته باشند، افزود: آموزش همگانی افراد جامعه و تعامل صحیح بین دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی از آمار تلفات و تسریع در انجام کارهای امدادی نقش بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه به بیان عملکرد جمعیت هلال احمر استان اصفهان در زلزله آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: پس از وقوع زلزله تیم آنست و تیم‌های امدادی و پشتیبانی به موقع در محل حادثه حاضر و به خدمت‌رسانی مشغول شدند.

خانبازی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان به عنوان استان برتر در زمینه امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی شناخته شده است. 

وی همچنین به جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی و نحوه ارسال و بسته‌بندی کالاها پرداخت و تصریح کرد: بسته‌بندی کالاها و اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان و جیره غذایی مناسب آنها باید به صورتی انجام شود که در اسرع وقت توسط امدادگران بین حادثه‌دیدگان توزیع شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید اینکه در مواقع اضطراری دهیاران و اعضای شورای روستا و کارکنان خانه‌های بهداشت کمک زیادی در جمع‌آوری اطلاعات افراد و راه‌های مواصلاتی روستا می‌توانند ایفا کنند، تصریح کرد: آموزش امدادی و تا حدودی درمانی در روستاها باید صورت گیرد و جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که آموزش رایگان در اختیار روستائیان قرار داده تا در زمان حادثه این امدادگران بهترین عملکرد را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، اظهار کرد: باید همگان در برابر بلایای طبیعی آموزش‌ها و مهارت لازم را کسب کنند.

خانبازی تاکید کرد: 700 دهیار در استان اصفهان وجود دارد که جمعیت هلال احمر موفق شده است این افراد را به عضویت افتخاری و داوطلب جمعیت هلال احمر درآورد و شهرستان گلپایگان اولین شهرستانی است که جلسه توجیهی را با دهیاران برگزار کرده است.

وی آموزش روستائیان در قالب تیم‌های امدادی و جمع‌آوری نقشه خطرپذیری هر روستا را در اولویت این طرح بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح امکانات هر روستا مشخص می‌شود تا در زمان وقوع حوادث سریع و به موقع خدمت‌رسانی انجام شود.

شناسنامه امدادی 34 روستای گلپایگان تهیه شده است

در ادامه جلسه رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان اظهار کرد: با همکاری فرمانداری، بخشداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران فاز نخست شناسنامه امدادی 34 روستای گلپایگان تهیه و آماده شده است.

حمیدرضا کریمیان با بیان اینکه در فاز دوم نقاط قوت و ضعف هر روستا مشخص می‌شود، تصریح کرد: در روستاهایی که جمعیت خانوار بالایی دارد آموزش‌های امدادی توسط مربیان جمعیت هلال احمر به صورت رایگان انجام می‌شود و درصدد هستیم در روستاهای پرجمعیت تیم 33 نفره تشکیل دهیم.

وی همچنین به روز هشتم آذر ماه و مانور سراسری زلزله در مدارس اشاره کرد و گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که میان جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش گلپایگان منعقد شده است از ابتدای سال جدید تحصیلی تاکنون در چهار دبیرستان شهرستان دوره آموزش امداد و نجات برگزار شده است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول