اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری هلال احمر و تله‌کابین

کوهنورد 38 ساله در دامنه الوند همدان نجات یافت

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امدادگران هلال احمر و تله‌کابین گنجنامه همدان مرد 38 ساله‌ای که در ارتفاعات الوند زمین‌گیر شده بود را نجات دادند.

کوهنورد 38 ساله در دامنه الوند همدان نجات یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین اشرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته فردی به نام «ح. ربیعیان» 38 ساله که برای کوهپیمایی و تفریح به دامنه‌های الوند رفته بود، به علت تاریکی هوا زمین‌گیر شد و طی تماس با پلیس 110 گم شدن خود را اطلاع داد.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد وی پس از گم کردن مسیر و از دست دادن عینک خود و همچنین با توجه به تاریکی هوا دچار سردرگمی شده بود که پس از تماس با پلیس 110، مسئله به هلال احمر و کشیک امداد مستقر در دشت میشان اطلاع داده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: امدادگران این جمعیت به همراه نیروهای تله‌کابین پس از حدود 40 دقیقه گشت‌زنی فرد مورد نظر را در منطقه قلعه‌دیو پیدا کردند.

وی ضمن تشکر از امدادگران این جمعیت و نیروهای عملیاتی مجتمع تله‌کابین گنجنامه که منجر به نجات فرد گمشده در حداقل زمان ممکن شد، از هم‌استانی‌ها خواست در صورت عزیمت به کوهستان، از صعود انفرادی جداً خودداری کرده و همچنین وسایل ارتباطی همچون موبایل را به همراه داشته باشند.

اشرفی تأکید کرد: تلفن 147 این جمعیت به طور شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات حوادث از شهروندان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مانور زلزله در مدارس همدان در جمع برترین‌های کشور قرار گرفت، گفت: به دنبال برگزاری سیزدهمین مانور زلزله در مدارس، مانور شهرستان همدان رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد

اشرفی اظهار داشت: در مانور سراسری زلزله در مدارس همکاری تنگاتنگ سازمان دانش‌آموزی و جمعیت هلال احمر موجب شده طی سالیان متمادی همواره همدان در جمع برترین‌های کشور قرار گیرد و الگوبرداری از این مانور در دیگر استان‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با افزایش آموزش در مدارس سعی شده ضمن تشکیل هسته مدیریت بحران در مدارس، آمادگی لازم در مواجهه با حوادث به وجود آید تا در هنگام بروز رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی و قبل رسیدن نیروهای امدادی، مسئولان مدرسه و دانش‌آموزان اقدامات خودامدادی را انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: چهاردهمین مانور سراسری زلزله در مدارس، هشتم آذر ماه با حضور مسئولان استان در دبیرستان دخترانه فرشچیان و به طور همزمان در تمام مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول