اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب و به همت نهاد کتابخانه‌های اردبیل

زیارت غدیریه امام هادی (ع) رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته کتاب و به ابتکار اردبیل زیارتنامه غدیریه امام هادی (ع) در سطح کشور رونمایی شده و توزیع می‌شود.

زیارت غدیریه امام هادی (ع) رونمایی می‌شود

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی اردبیل این زیارتنامه در حد گسترده انتشار یافته و در بین کتابخانه‌های عمومی کشور توزیع می‌شود که این حرکت افتخاری بزرگ برای استان اردبیل است.

وی به فعالیت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به عنوان یک شبکه منسجم عضویت در کتابخانه‌ها و مسابقات آنلاین اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل در برگزاری مسابقات آنلاین رتبه سوم کشوری را داشته و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی رتبه این استان هشتم بوده است و جزو هشت استان فعال کشور در فعالیت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای شناخته شده‌ایم.

 

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز راه‌اندازی شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به فعالیت مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان اشاره کرد و گفت: این مجمع هر چند راه‌اندازی شده ولی تاکنون خروجی نداشته که تلاش می‌کنیم ثمرات و نتایج شکل‌گیری این مجموعه نیز ملموس‌تر و مطلوب‌تر به نظر برسد.

فرهمند امین از حل مشکل کتابخانه تخریبی در مشگین‌شهر و جایگزینی یک فضای یک هزار و 800 متر‌مربعی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری فضای خوبی در مشگین‌شهر برای این امر در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد مردم از این فضا استقبال کنند.

این مسئول به کمبود فضاهای کتابخانه‌ای در شهرک‌های اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در شهرک‌ها فضای کتابخانه‌ای تعریف نشده و ما همین مشکل را در مناطق محروم نیز شاهد هستیم ولی سال گذشته با همکاری شهرداری تلاش کردیم تا کتابخانه امام علی محله آراز علی را افتتاح کنیم.

 

سالانه 50 هزار جلد کتاب به ایستگا‌ه‌های مطالعه تزریق می‌شود

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه با سازه‌های مشخص و ثابت کشویی نیز افزود: در این زمینه هشت الگوی سازه‌ای برای استان پیشنهاد شده ولی هنوز مورد تایید و بهره‌برداری قرار نگرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد:‌ قرار است این ایستگا‌ه‌ها در محل‌های ثابت نظیر مصلاها،‌ بیمارستان‌ها،‌ پارک‌ها و فضاهای پر‌جمعیت راه‌اندازی شود که از یک سازه ثابت مناسبی برخوردار است که  15 عنوان کتاب در آن جای خواهد گرفت.

فرهمند امین ادامه داد: قرار است سالانه 50 هزار جلد کتاب به این ایستگاه‌ها تزریق شود و افراد می‌توانند این کتاب‌ها را حتی برای مطالعه به منازل خود ببرند که باید در برگرداندن آن همتی مضاعف داشته باشند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل هدف اصلی از راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و اذعان داشت: امیدواریم این حرکت در عمومی کردن امر مطالعه بسیار مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول