اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پژوهشگر و فیلم‌ساز:

کانون دانش‌آموزان فیلم‌ساز باید ایجاد شود

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی گفت: باید کانون دانش‌آموزان فیلم‌ساز ایجاد شود، زیرا هدایت دانش‌آموزان به سمت سینماها تضمین کننده بازار فیلم سینمای بلند است.

کانون دانش‌آموزان فیلم‌ساز باید ایجاد شود

مرجان حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: یکی دیگر از اهدافی که جشنواره‎ها دارند، عدم تمرکز مسئولان هنری بر پایتخت و همچنین قرار دادن امکانات در اختیار نوجوانان در شهرستان‎های مختلف است تا آنها هم بتوانند از این امکانات به خوبی بهره ببرند و خودی نشان دهند و در این بین صورت زمینه بروز استعدادها فراهم آید.

وی افزود: مهم‌ترین امری که باید در زندگی نوجوانان قرار گرفته شود، زدودن روزمرگی است و این امر با در اختیار قرار دان امکانات رفاهی در اختیار آنها است.

پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی در ادامه بیان کرد: پایین آمدن استانداردها در ساخت فیلم، یکی دیگر از عواملی است که سبب می‎شود عرصه فیلم‌سازی برای نوجوانان مهم شود.

وی گفت: باید کانون دانش‌آموزان فیلم‌ساز ایجاد شود، زیرا هدایت دانش‌آموزان به سمت سینماها تضمین کننده بازار فیلم سینمای بلند است و به وجود آوردن یک بازار فیلم در حاشیه جشنواره‎ها و استفاده از تجارب تهیه‌کنندگان در امر صادرات و فروش محصولات سینمایی دور از انتظار نیست.

حسینی در ارتباط با اهمیت برگزاری جشنواره‎های فیلم‌سازی برای جوانان گفت: برگزاری جشنواره‎ها و همچنین تدارک دیدن مدرسه فیلم‌سازی برای نوجوانان سبب ایجاد امید و انگیزه بیشتری برای جوانان می‎شود و به همین دلیل لازم است که این امر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید شرایطی برای نوجوانان در نظر گرفته شود که آنها به راحتی و با کم‌ترین امکانات بتوانند اقدام به شرکت در جشنواره‌ها کنند، همچنین شرایط مدرسه فیلم‌سازی نیز باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان با استعداد و کم‌بضاعت از این عرصه جا نمانند.

فیلم‌ساز اصفهانی در ادامه با بیان اینکه نوجوانان باید بتوانند در این جشنواره‌ها با کم‌ترین امکانات همچون تلفن همراه اقدام به فیلم‌سازی کنند، گفت: دوربین‎های کوچک خانگی، تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی باید از جمله وسایلی باشد که نوجوانان بتوانند، اقدام به فیلم‌سازی کنند و به طور حتم برگزاری این جشنواره‌ها مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول