اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان:

نزول آیه مباهله دلیل حقانیت باور شیعه به امامت حضرت علی است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: نزول آیه مباهله واضح‌ترین دلیل بر فضیلت و حقانیت باور شیعه در مورد جایگاه امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

نزول آیه مباهله دلیل حقانیت باور شیعه به امامت حضرت علی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام علی کاروند عصر امروز در همایش روز خانواده در جمع مددجویان امداد در سالن اجتماعات این نهاد در شهرستان با اشاره به اهمیت روز مباهله پیامبر اکرم (ص) در تاریخ اسلام اظهار کرد: روز مباهله یکی از ماندگارترین روزهای وقایع در تاریخ اسلام است که به عنوان روز شکرگزاری در درگاه حق و یادآور عظمت اصحاب کساء در حافظه تاریخ محسوب می‌شود.

وی از مباهله به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلام یاد کرد و افزود: در این روز شکوه و برتری اسلام و شیعه، حقانیت نبوت خاتم‌الانبیاء (ص) و منزلت اهل بیت (ع) آن حضرت بر همگان ثابت شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران اذعان کرد: نزول آیه مباهله واضح‌ترین دلیل بر فضیلت و حقانیت باور شیعه در مورد جایگاه امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

وی بیان داشت: این روز مهم نشان از آن دارد که مخالفت با دین اسلام شکست و ذلت را به دنبال دارد و وعده الهی حق است و پیروزی حق بر باطل از سنت‌های تغییرناپذیر پروردگار است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تویسرکان نیز خانواده را اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد در جامعه دانست و عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم با تبعیت از سیره و سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) جایگاه خانواده را در همه بخش‌ها و برهه‌های زمانی و مکانی تعالی بخشیم چراکه سلامت و پیشرفت هر اجتماع به میزان توسعه‌یافتگی خانواده وابسته است.

تیمور کرمی‌مقدم لازمه رفع موانع و مشکلات معیشتی را پشتوانه تفکری مدبرانه و ایمانی دانست و تصریح کرد: مدیریت آگاهانه و جریان‌‌بخشی مکارم اخلاق متعالی اسلامی در چارچوبی منظم در قالب برنامه درست بنیادین، خانواده را استحکام می‌بخشد و کشور را به سوی اقتدار همه‌جانبه سوق می‌دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آموزش 80 خانواده زیر پوشش کمیته امداد شهرستان تویسرکان خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی با حضور استادان متبحر و کارشناس در عرصه‌هایی نظیر بهداشت روانی، همسر‌داری، انتخاب همسر، مسائل دینی و اعتقادی، انتخاب رشته تحصیلی و پرورش و تربیت فرزندان با هدف خودکفاسازی آگاهی فکری مددجویان برای صیانت از خانواده برگزار شد.

در پایان این مراسم از پنج نفر از مددجویان موفق خانم با حضور حجت‌الاسلام علی کاروند تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول