اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

مباهله درس عبرتی برای دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ چگونگی وقوع مباهله پیامبر بزرگ اسلام(ص) در جامعه ما غریب است، گفت: مباهله درس عبرتی برای دشمنان است.

مباهله درس عبرتی برای دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان لزوم توجه به واقعه غدیرخم و برجسته کردن آن در جامعه افزود: حضرت علی(ع) و فرزندان معصومشان قائم همه عالم هستند و بدون قبول ولایت ایشان هیچ یک از عبادات پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: 24 ذی‌الحجه دربرگیرنده دو واقعه مهم مباهله پیامبر(ص) و اهدای زکات حضرت علی(ع) در رکوع نماز است که باید این‌ها مورد اهتمام ویژه قرار گرفته و تمام آحاد جامعه با آن آشنا شوند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ چگونگی وقوع مباهله پیامبر بزرگ اسلام(ص) در جامعه ما غریب است تا جایی که دشمنان مباهله را به نفع خود مصادره کردند در حالی که مباهله درس عبرتی برای دشمنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان، یکی از آفت‌ها و فتنه‌های آخرالزمان را سست شدن بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: زمانی که در جامعه حجاب زنان، به عنوان دژ مستحکم حافظ آنها در برابر نامحرمان، از بین برود، صیانت خانواده در آن جامعه از میان رفته و ولنگاری رواج می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: به برکت اسلام زنان از کرامت و حرمت بسیاری برخوردارند اما با از میان رفتن حجاب و کمرنگ شدن ارزش خانواده، زنان و مردان به بدبختی کشیده می‌شوند و احترام میان همسران از میان می‌رود.

وی بهره‌گیری از روش‌های نادرست و غیر اسلامی در خانواده‌ها را یکی از عوامل افزایش طلاق و کاهش ازدواج دانست و گفت: روحانیون، دانشگاهیان، معلمان و دل‌سوختگان این امر باید در صیانت خانواده بکوشند و خیرین در امر ازدواج وارد شوند.

خطیب جمعه همدان اظهار کرد: اگر به هزینه‌ها، مهریه، مسکن و شغل جوانان توجه نشود، ازدواج شکل نگرفته و جوانان به هر طریقی میل جنسی خود را برطرف می‌کنند و در نهایت آنچه که از آن می‌ترسیم اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر ترویج ازدواج آسان و مهریه‌های پایین خاطرنشان کرد: با ترویج ازدواج آسان و صیانت از خانواده‌ها شاهد جامعه‌ای سالم و شاداب خواهیم بود.

محمدی ضمن اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: امید است با تلاش‌های انجام شده شاهد خروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهجوریت بوده و از نقش حیاتی کتاب در زندگی اسلامی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول