اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

چالش‌ سیستم‌های مدرن در دنیای امروز در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: چالش‌ سیستم‌های مدرن امنیتی و اطلاعاتی در دنیای امروز در حال افزایش است.

چالش‌ سیستم‌های مدرن در دنیای امروز در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا اکبرزاده توتونچی بعد از ظهر امروز در حاشیه اختتامیه کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشکده خیام مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: چالش‌های سیستم‌های مدرن امروز با رشد این سیستم‌ها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: هدف‌های پیچیده‌تر با رشد تکنولوژی و سیستم‌های مدرن در حال افزایش است و کمتر به بهینه‌سازی آن هدف توجه می‌شود.

توتونچی افزود: افزایش پارامترهای رضایت‌مندی در زندگی سبب افزایش اهداف پیچیده در زندگی می‌شود و به سبب توزیع و وسیع شدن این فضا امروزه ابعاد وسیعی را در گسترش این فضا برعهده دانشمندان و محققان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: انتظارمی‌رود سیستم‌های علمی که در دنیای امروز ساخته شده باید در افزایش سطح علمی و کاربردی موثر واقع شود.

وی اذعان کرد: در مهندسی سیستم‌ها هدف ساخت یک سیستم انفرادی نیست و اغلب ساخت تعداد زیادی از سیستم‌ها است که هم اهداف را برآورده سازد و هم رشد و بقای سیستم را تضمین کند.

توتونچی با اشاره به ساخت سیستم‌ها گفت: برای ساخت سیستم از الگوی خلقت استفاده شود مانند الگو قرار دادن انسان در ساخت سیستم‌های هوشمند و همچنین مغز انسان به عنوان الگوهای رفتاری در سیستم‌های علمی به کار می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به سیستم‌های نانوتکنولوژی و نانوکنترل، خاطرنشان کرد: نانو یک ابعاد جدیدی را برای ما مطرح می‌کند به این صورت که با کوچک کردن ابعاد، ‌intelligence  را کوچک کردیم.

وی اظهار کرد: آنچه از دیرباز به عنوان تکنولوژی مطرح بوده دیدگاه نانوپارتیکل در سیستم است که یک نوع جز مکانیکی است که در آن دارو وجود دارد و در درمان برخی بیماری‌ها مانند رفع مشکل سختی رگ‌ها موثر واقع می‌شود.

توتونچی اظهار کرد: تمامی محققان و دانشمندان در ساخت سیستم‌های هوشمند تلاش می‌کنند تا موجودی توانا را در تمامی بخش‌ها بسازند که با علم موجود امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول