اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بوشهر می‌تواند پایگاه اصلی پژوهشکده مطالعات هسته‌ای باشد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر، این استان می‌تواند پایگاه اصلی پژوهشکده مطالعات هسته‌ای در کشور باشد.

بوشهر می‌تواند پایگاه اصلی پژوهشکده مطالعات هسته‌ای باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: به واسطه اینکه مردم استان در محاصره آب و برخی صنایع قرار دارند، در بخش راه‌های ورودی و خروجی دچار مشکل هستند.

حسنوند افزود: هر چند در جلسات پدافند غیرعامل بر تسریع در گذر 75 متری تاکید شده، 20 میلیارد تومان این گذر هزینه دارد که 10 میلیارد تومان آن قرار است از طرف استان بوشهر تامین شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان جدید بوشهر در آستانه راه‌اندازی است احداث اورژانس هسته‌‌ای در بوشهر ضروری است و پیش‌بینی‌های لازم در مورد احداث اورژانس هسته‌ای در این مرکز درمانی باید انجام شود و در این زمینه نیازمند حمایت رئیس انرژی اتمی هستیم.

استاندار بوشهر در مورد عمران شهری بوشهر هم گفت: با وجود تمام سرمایه‌گذاری و کارهای بزرگی که انجام شده، اما نیاز بوشهر در عمران و مبلمان شهری زیاد است به ویژه در توسعه فضای سبز که قرار است یک میلیون درخت امسال در استان کاشته شود که 300 هزار اصله درخت آن در شهر بوشهر کاشته می‌شود.

حسنوند بیان کرد: بخشی از احداث این درخت‌ها بر عهده سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

وی اذعان داشت: انتقال فرودگاه بوشهر به سایر نقاط به دلیل مشکلات موجود در زمینه تامین زمین به این زودی امکان‌پذیر نیست و لازم است فرودگاه فعلی توسعه و تجهیز شود.

استاندار بوشهر متذکر شد: با توجه به تاکید رئیس سازمان انرژی اتمی بر ایجاد پژوهشکده مطالعات هسته‌ای متناسب با نیروگاه اتمی بوشهر، می‌توانیم پایگاه اصلی آن را در استان بوشهر و در کنار دانشگاه خلیج فارس بوشهر قرار دهیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول