اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر شیعیان نیجریه:

فرهنگ حسینی استکبار را به تسلیم وا داشته است

خبرگزاری فارس: رهبر شیعیان نیجریه گفت: گسترش فرهنگ ناب اسلام و تشیع به همراه عزاداری در سوگ امام حسین (ع) در بسیاری از کشورهای آفریقایی سبب ناتوانی استکبار شده و آنها را به تسلیم وا داشته است.

فرهنگ حسینی استکبار را به تسلیم وا داشته است

شیخ یعقوب ابراهیم الذکری در حاشیه دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی  در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروز آفریقا مهد توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی شده به طوری که بخش عظیمی از این قاره با تاسی به فرهنگ عاشورایی حیات ظالمانه استکبار را به مخاطره انداخته است.

وی بیداری شکل گرفته در کشورهای آفریقایی و انقلاب‌‌های رخ داده در مصر، لیبی، تونس و آفریقای جنوبی را نماد و نشانه‌ای از این گرایش معنوی به اهل بیت عصمت و طهارت و مبارزه بی‌امان با استثمار و استکبار توصیف کرد و گفت: ما یقین داریم که فرهنگ عاشورایی نجات‌بخش خواهد بود.

الذکری ادامه داد: برای ما افتخار است که در ایران شیعی در پایتخت تشیع اردبیل حضور پیدا کردیم و توانستیم به عظمت و شکوه این دیار که تعریف و تمجید آن را بیش از گذشته شنیده بودیم به عینه مشاهده کنیم.

رهبر شیعیان نیجریه ادامه داد: ملت ایران باید به رهبری فرزانه و مدبر همچون آیت‌الله خامنه‌ای افتخار کنند که با رهبری بی‌بدیل مسلمانان و شیعیان سبب شده‌اند تا خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته برانگیخته شده و آنها روز به روز در انزوا قرار گیرند.

این خطیب توانا و مبلغ در قاره آفریقا گفت: پیام اصیل امام حسین (ع) نیز پیام نپذیرفتن ظلم و نرفتن در زیر بیرق ستم و بی‌عدالتی است و این شعار امروز در آفریقا حقیقتی واقعی پیدا کرده و همه در تلاش هستند تا ذائقه خود را با عدالت و آزادی حقیقی که امام حسین (ع) از آن سخن به میان می‌آورد شیرین و ماندگار کند.

وی بیان داشت: هرچند در برخی از کشورها امکان فعالیت برای علما و مبلغان وجود ندارد، اما در قاره آفریقا و اکثر کشورهای این قاره امکان تبلیغ اسلام و تشیع و مکتب اهل بیت وجود دارد و ما قطعاً در این مسیر روز به روز شاهد بلوغ و بالندگی حقیقی خواهیم بود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول