اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان:

شرایط اقتصادی غرض‌آلود است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: شرایط اقتصادی غرض‌آلود است.

شرایط اقتصادی غرض‌آلود است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی در مسجد جامع گوگد و زادگاه حضرت آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی (ره) بیان کرد: حضرت آیت‌الله سید گلپایگانی (ره) عاشق حوزه‌های علمیه بود و تلاش بسیاری در پرورش طلاب و گسترش سیره اهل‌بیت (ع) داشت. 

وی با بیان اینکه علمای و مراجعی تقلید بزرگی از شهرهای خمین، گلپایگان و خوانسار برخواسته‌اند، تصریح کرد: باید به این نعمت‌های الهی افتخار کنیم و قدر آنها را بدانیم و بکوشیم که راه مرجعیت ادامه داشته باشد و همواره طلاب با فضیلت و باسواد در این سرزمین تربیت شوند. 

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: جامعه شیعه از لحاظ تربیت طلبه بسیار ضعیف عمل کرده است و این در حالی است که در سال 1383 بیش از یک‌میلیون طلبه وهابی در پاکستان گزینش و انتخاب شدند.

آیت‌الله طباطبایی اظهار کرد: در دنیای تشیع جمعیت طلبه‌ها به 100 هزار نفر هم نمی‌رسد، بنابراین باید بیش از این‌ها کار فرهنگی در کشور صورت گیرد و افراد بیشتری جذب حوزه‌های علمیه شوند.

وی با بیان اینکه روحانیت دلسوزترین قشر برای مردم هستند، تصریح کرد: برای بسط و گسترش اهل‌بیت، روحانیون و حوزه های علمیه بهترین گزینه هستند و روحانیت تنها قشری هستند که می‌تواند هدایت‌گر جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی غرض‌آلود است و قانونی هم اجرا نمی‌شود، باید این شرایط به دست روحانیون و یا افرادی که در دست روحانیون تربیت شده‌اند، گذاشته شود.

وی گفت: همه اتفاقات اخیر و مشکلات اقتصادی را نمی‌توان به گردن آمریکا انداخت، بلکه مهره‌ها به اشتباه چیده شده‌اند و ما نباید کارهای غلط و اشتباهاتمان را به گردن آمریکا بیندازیم.

آیت الله طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی (ره) تحول عظیمی در حوزه‌های علمیه ایجاد کردند و یکی از کارهای مهم ایشان این است که گذاشتند حوزه سنتی باقی بماند و حوزه‌های کلاسیکی تشکیل دادند.

وی در ادامه به جایگاه علمی و فقاهت آیت الله گلپایگانی (ره) اشاره کرد و افزود: آیت الله بروجردی از بین همه شاگردانش، آیت الله گلپایگانی (ره) را «فقیه گلپایگانی» نام نهاده بودند و به خاطر اینکه بیش از یک هزار بیت از اشعار عرب را حفظ بودند، ایشان را بنام «ادیب گلپایگانی» خطاب می‌کردند و همواره ارادت خاصی به ایشان داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه زبان از گفتن ابعاد وجودی شخصیت حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی (ره) قاصر است، تصریح کرد: کسی که فقط برای رضای خدا و خالصانه کار کند همواره یادش در تاریخ ماندگار می‌ماند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول