اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

گناهی بالاتر از خیانت به بیت‌المال نداریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت لنده با اشاره به وظایف مردم و مسئولان در قبال بیت‌المال گفت: ضربه زدن به بیت‌المال گناهی سنگین‌تر از صدمه به اشخاص دارد و بر همین اساس گناهی بالاتر از خیانت به بیت‌المال نداریم.

گناهی بالاتر از خیانت به بیت‌المال نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا رستن از زندگی دنیوی و چسبیدن به آخرت نبوده بلکه زیستن همراه با پرهیزگاری است.

وی افزود: با رعایت تقوای الهی می‌توانیم جهان پیرامون خود را از مصیبت‌ها و معصیت‌های گوناگون محفوظ بداریم و جهانی سرشار از پاکی و پرهیزگاری داشته باشیم.

امام جمعه موقت لنده در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) گفت: ماه محرم ماه زنده ‏ماندن اسلام و برکات اسلامى بوده و ما هر چه داریم از این محرم و مجالس عزاى سیدالشهدا(ع) است‏.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: امت قهرمان اسلام باید این معنا را که امروز روز عاشورا است و باید در مقابل ظلم ایستاد و همین ‏جا هم کربلا بوده و باید نقش کربلا را پیاده کرد مد نظر داشته باشند و در مقابل ظلم بیگانه سر خم نکنند.

وی افزود: قضیه سیدالشهدا(ع) رمز بقاى مذهب شیعه‏ بوده و آن حضرت با عمل خودش اسلام را بیمه کرد.

خطیب موقت جمعه لنده با بیان اینکه هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامى، ایجاد یک تمدن نوین اسلامى است، گفت: از نظر اسلام، خانواده یک رکن بزرگ جامعه بوده که اگر سالم باشد و درست تربیت شود، در پیشرفت کار جامعه به‏ صورتى که اسلام مى‏خواهد، تأثیر زیادى دارد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: جامعه اسلامى بدون بهره‏مندى از نهاد خانواده سالم، سرزنده و بانشاط امکان پیشرفت ندارد و به خصوص در زمینه‏هاى فرهنگى و غیر فرهنگى، بدون خانواده‏ خوب امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وی افزود: توجه به مسائل ازدواج از جمله انتخاب صحیح همسر می‌تواند به رمز بقای زندگی اجتماعی کمک شایان توجهی کرده و از پاشیدگی خانواده‌ها به مرور زمان جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: نگرش غلط به موضوع زن و مرد و اختلاط آن‏ها از عوامل فروپاشى کانون خانواده‏ در غرب بوده که در صورت عدم توجه و نگرش صحیح به نابودی جامعه می‌انجامد.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اتحاد مسئولان گفت: اتحاد رمز پیشرفت و ترقی کشور بوده و مسئولان نباید با اختلاف‌افکنی احساسات مردم را برانگیخته کنند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: نظام اسلامى در شرایط کنونى و به ‏واسطه دشمنى‏هاى فراوان استکبار جهانى در وضعیتى قرار دارد که مسئولان کشور و به ‏خصوص سران قوا باید به ‏صورت متحد و با همدلى و هماهنگى در رفع مشکلات بکوشند و از هرگونه اختلافات بى‏حاصل و جنجال‌‏برانگیز که اراده عمومى ملت را سست می‌نماید، خوددارى کنند.

وی افزود: تحریک مردم به سمت و سوی اختلافات خیانت به نظام جمهوری اسلامی است و باعث شکست می‌شود.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کتاب، مادر و عصاره تمدن‌ها و ادوار تاریخی بوده و کتابخوانى، وظیفه ملى و واجب دینى است.

وی با بیان اینکه سیر و نگرش جوانان به کتابخوانی باید با برنامه‌ریزی صورت پذیرد، گفت: عدم توجه به کتاب و کتابخوانی می‌تواند جوانان را تنبل بار آورده و بار علمی و فرهنگی جامعه را در حد پایین نگه دارد.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده در ادامه با اشاره به رحلت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آیت‌الله ملک‌حسینی بازویی توانمند برای اسلام و انقلاب بود.

وی افزود: آن عالم ربانی پشتوانه‌ای برای امام و رهبری و چراغ راهی برای پیشرفت و ترقی استان در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و .... بود و فقدان آن عالم برای جامعه اسلامی دردناک و غیر قابل جبران است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا گفت: آن‌چه مصیبت سنگین آن روحانی برجسته را برای ما تسکین می‌دهد پیوند مردم و روحانیت در استان بوده که در روز تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی به خوبی به نمایش درآمده است.

وی از مقام معظم رهبری به خاطر پیام تسلی‌بخش و حضور پرشور مردم، علما و مسئولان در مراسم تشییع و خاکسپاری آن عالم ربانی قدردانی کرد.

خطیب جمعه لنده در ادامه با اشاره به وظایف مردم و مسئولان در قبال بیت‌المال گفت: ضربه زدن به بیت‌المال گناهی سنگین‌تر از صدمه به اشخاص دارد.

وی افزود: عمران و آبادانی در شهر متعلق به بیت‌المال بوده و آسیب رساندن به آن خسارات فراوانی را به شهر و جامعه وارد می‌سازد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ارتباط با گرانی بازار یادآور شد: مسئولان از مسائل اصلی کشور غفلت نکنند و با گوش به فرمان رهبری بودن به حل مسائل جامعه از جمله مشکلات اقتصادی و گرانی بازار بپردازند.

انتهای پیام/20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول