اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان:

کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را بسیار جدی بگیرند، تا حداقل مقداری از خسارت را دولت به آنها پرداخت کند.

کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام محمدتقی صرفی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه دلفان این هفته در جمع نمازگزاران دلفانی با اشاره به اهمیت کشت گندم توسط کشاورزان اظهار داشت: گندم محصول مهمی برای کشورمان است و کشاورزان باید با کشت گندم به کشور خدمت کنند و دنبال سود بیشتر نباشند.

امام جمعه دلفان گفت: کشت گندم برای هر کسی که امکان کشت آن را دارد واجب است و دولت هم قیمت خرید را برای سال بعد 650 تومان اعلام کرده است.

وی از کشاورزان خواست مساله بیمه محصولات کشاورزی را بسیار جدی بگیرند، تا حداقل مقداری از خسارت را دولت به آنها پرداخت کند.

امام جمعه دلفان با اشاره به روز مباهله گفت: این روز و این حادثه دلیل دیگری بر حقانیت اسلام و بر حقانیت شیعه است.

امام جمعه دلفان گفت: وقتی پیامبر برای مباهله علیه مسیحیان نجران حرکت کرد، با چه کسانی رفت؟ با علی وفاطمه و حسنین رفت و این‌ها بهترین‌ها بودند، لذا مسیحیان وقتی این صحنه را دیدند تسلیم شدند.

وی همچنین به روز نزول سوره هل اتی و روز خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: اهل بیت سه روز روزه گرفتند وهرسه روز افطاری خود را به فقیر دادند و با آب افطار کردند.

امام جمعه دلفان گفت: روز چهارم وقتی پیامبر وارد شد، دید خانواده علی همگی در ضعف هستند، ناگاه آیات سوره هل اتی نازل شد که بشارت‌های بزرگ به اهل بیت داده شده است.

وی افزود: اگر چه در اسلام مرد سرپرست خانواده است و زن باید در بیرون رفتن از خانه و مسائل دیگر از شوهرش اجازه بگیرد، اما مرد هم نباید از این مسئولیت سوء استفاده کند و به زنش سخت‌گیری کند.

امام جمعه دلفان در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز کتاب و کتابخوانى اشاره کرد و اظهار داشت: رواج کتاب و روحیه کتابخوانى در میان ملت عزیز ما که خود یکى از مشعل‌داران فرهنگ و کتاب و معرفت در طول تاریخ پس از ظهور اسلام بوده کم رنگ است، باید بیشتر توجه شود.

صرفی پور همچنین به برپایى کنگره حضرت آیت‏الله العظمى گلپایگانى در روزهاى 18و 19 آبان ماه در شهرهاى قم و گلپایگان اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگى‏هاى بارز ایشان ارادت شدید به اهل بیت‏(ع) مخصوصا وجود مقدس حضرت سید الشهداء (ع) بود که خیلى بارز بود.

وی یادآور شد: ایشان به محض اینکه نامى از خاندان پیامبر اکرم (ص) برده مى‏شد، حال خاصى پیدا مى‏کردند.

امام جمعه دلفان با بیان اینکه اگر اشاره به مصیبتى مى‏شد، چشمان آیت الله گلپایگانی پر از اشک مى‏شد، اظهار داشت: وی مقید بودند مجالس بزرگداشت اهل بیت به خصوص مجالس عزادارى را به موقع خودش برگزار کنند و خود نیز شرکت فعال داشت، باید گفت ایشان عشق به اهل بیت داشت نه تنها ارادت و محبت، محبت او بسیار فوق العاده بود، روى آن ارادت و محبت اهتمام به برگزارى مراسم سوگوارى ائمه طاهرین داشت.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول