اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و در مسجد جامع این شهر

مراسم ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی در چرام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی روز چهارشنبه فردا از ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع چرام برگزار می‌شود.

مراسم ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی در چرام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز در محل فرمانداری چرام نشست هماهنگی مسئولین محلی با فرماندار این شهرستان جهت برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی صورت گرفت.

علی‌رضا نیکروز در این مراسم در سخنانی به برجستگی‌‌های اخلاقی و اجتماعی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی اشاره و اظهار کرد: بزرگ‌‌ترین خصوصیت اخلاقی این بزرگوار روحیه ساده‌ زیستی و تواضع بود که سعی می‌کرد با الهام از آموزه‌‌های دینی بیشتر در خدمت مردم باشد.

فرماندار چرام دوری از دنیا و تجمل‌ پرستی ظاهری را از دیگر ویژگی آیت‌الله ملک‌حسینی برشمرد و گفت: این عالم جلیل‌‌القدر آنقدر سعه صدر و فضایل اخلاقی داشت که زبان از بیان آن قاصر است.

وی افزود: در طول تاریخ علما و روحانیون به عنوان پرچم‌داران واقعی شرف و عزت اسلام هرگز اجازه ندادند توهین و بی‌‌حرمتی به مقدسات صورت گیرد و ظلم مضاعفی به مردم انجام شود که آیت‌الله ملک‌حسینی از زمره آنان بود.

این مسئول از علمای دین به عنوان حافظان و مبلغان فرامین الهی و پرچم‌داران پاسداری از اسلام ناب و مرزبانان اندیشه شیعی و اسلامی نام برد و نقش آنان را در تبیین عقاید دینی، دستورهای اسلامی و احکام شرعی برای مردم ذکر کرد.

نیکروز خواستار آن شد تا در این زمینه با داشتن پیشینه‌های پرافتخار آیت‌الله ملک‌حسینی را مورد بازشناسی قرار داده و زندگی این بزرگ را به عنوان الگوی ماندگار و به عنوان عقبه عظیم و قدرتمند فکری جامعه که ما را در مقابل هجمه‌های فرهنگی بیمه می‌کنند، قرار دهیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان اینکه آیت‌الله ملک‌حسینی ضمن در نظر گرفتن شأن و جایگاه الهی و کم‌نظیر خود اهل این استان نیز می‌باشند، متذکر شد: باید جهت تجلیل از مقام شامخ آن مرجع عالیقدر عالم تشیع فراتر از وظیفه قانونی و شرعی عمل کرده و از تمام توان و ظرفیت خویش استفاده کنیم.

رئیس شورای اداری چرام، آیت‌الله ملک‌حسینی را الگوی بزرگی برای همگان دانست و تاکید کرد: کمترین وظیفه ما در قبال خدمات ارزنده آن عارف واصل و مرجع عظیم‌الشأن به جامعه اسلامی آن است که در حد وسع و توان خویش جهت معرفی شخصیت کم‌نظیرشان از هیچ کوششی دریغ نکرده و همه مسئولان شهرستان باید تمام تلاش خود را جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم گرامیداشت مصروف بدارند.

در این نشست فرماندار چرام مراسم گرامیداشت ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی را در مسجد جامع چرام از ساعت 15 تا 17 روز چهارشنبه مصوب کرد و از سخنرانی حجت‌الاسلام راستگویان خبر داد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول