اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده علما و مراجع عظام تقلید

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک حسینی چهارشنبه شب با حضور گسترده مراجع عظام، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعة ‌المصطفی ‌العالمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مؤسسه امام صادق(ع)،‌ مؤسسه شیعه‌شناسی و طلاب و فضلای چهار استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برگزار شد حضرات آیات عظام سبحانی، جوادی‌آملی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، صافی‌گلپایگانی و همچنین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند.

همچنین در این مراسم آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله امینی امام جمعه قم، آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله کعبی و آیت‌الله شاهرخی نماینده مجلس خبرگان رهبری،‌ استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین اقشار مختلف مردم متدین و ولایی قم حضور داشتند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌‌بوشهری امام جمعه قم در این مراسم طی سخنانی به بیان ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی آیت‌الله ملک‌حسینی پرداخت و با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم تشییع آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار داشت: از حضور مردم و عشق مردم به روحانیت، غوغایی در مراسم تشییع این عالم مجاهد برپا بود.

وی پایگاه روحانیت را در دل مردم دانست و یادآور شد: دشمنان هر چه بخواهند نقشه بکشند و برنامه‌ریزی کنند و شبکه‌های مختلف رسانه‌ای را به عنوان بمباران تبلیغاتی علیه مردم مؤمن و انقلابی ما طراحی کنند ولی فطرت مردم گواهی می‌دهد در این عالم اگر خدمتی نسبت به دین خدا وجود دارد از سوی روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی دارای ویژگی‌های خاصی است در تبیین مقام علمی این فقیه فرزانه گفت: ایشان از شاگردان مبرز مرحوم آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله داماد و حضرت امام خمینی بود.

وی با بیان اینکه این عالم بزرگوار شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرد، به برخی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی آیت‌الله ملک‌حسینی که در پیام مقام معظم رهبری آمده بود اشاره کرد و جهاد در راه حق، اهتمام به خدمت نسبت به مردم، تلاش در امر تعلیم و تربیت و... را از جمله این خصوصیات ذکر کرد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در بعد مبارزاتی آیت‌الله ملک‌حسینی از مجروحان حادثه فیضیه‌ است گفت: آن روز کماندو‌های دستگاه جبار طاغوت در مجلسی که حضرت‌ آیت‌الله گلپایگانی در مدرسه فیضیه برپا کرده‌ بود، ایشان را مورد هجوم قرار دادند.

وی از آیت‌الله ملک‌حسینی به عنوان یک چهره شاخص در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد یاد کرد و اظهار داشت: عشایر نسبت به ایشان اعتقاد عجیبی داشتند و اگر ایشان جمله‌ای بیان می‌کردند عشایر بسیج می‌شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این عالم فرزانه قبل و بعد از پیروزی انقلاب از همراهان امام بود و در نهضت امام حضور جدی داشت.

وی با بیان اینکه در بعد تبلیغی آیت‌الله ملک‌حسینی یک مبلغ دین بود خاطر نشان کرد: ایشان در مقابل تمام کج‌روی‌ها، بدعت‌گذاری‌ها و فرقه‌سازی‌ها با شجاعت می‌ایستاد و با کسی هیچ نوع تعارفی نداشت.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در بعد مردم‌داری نیز آیت‌الله ملک‌حسینی سرآمد بود ابراز داشت:‌ آنچه روحانیت را در بین مردم ماندگار نگه داشته است ویژگی‌ مردم‌داری روحانیت است.

آیت الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه یاسوج و عضو مجلس خبرگان رهبری 12 آبان 1391 به دلیل عارضه جسمی در شیراز درگذشت و پیکر پاک این فقیه فرزانه پس از تشییع با شکوه در یاسوج، در کنار بقعه متبرکه جد بزرگوارش امامزاده شاه قاسم(ع) در روستای «گوشه» در آغوش خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول