اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر چهارشنبه

مراسم یاد‌بود آیت‌الله ملک‌حسینی در لنده برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مراسم یاد‌بود آیت‌الله ملک‌حسینی در لنده برگزار شد.

مراسم یاد‌بود آیت‌الله ملک‌حسینی در لنده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی عصر چهارشنبه در مراسم یادبود آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به خدمات صادقانه و ارزشمند این عالم ربانی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی، فقهی و انقلابی آیت‌الله ملک‌حسینی در مکتب حضرت امام خمینی شکل گرفته بود.

وی افزود: فقدان آن عالم ربانی برای عموم مردم علی‌الخصوص عشایر غیور استان کهگیلویه و بویراحمد اسفناک و ضایعه غیر قابل جبران است.

امام جمعه دهدشت گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی مجاهدی نستوه، سیاستمداری مؤمن و پدری مهربان برای عشایر بوده که همواره پناهگاه مردم و محرومان و طلاب و فضلا بودند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: 50 سال مجاهدت انقلابی، فقهی، سیاسی و خدمت صادقانه و بی‌ریا، چهره‌ای کم‌نظیر از ایشان ساخته که جبران خلأ این مرد بزرگ را امری دشوار کرده است.

وی به عشق و ارادت آن بزرگوار به اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: عشق و ارادت به اهل بیت به ویژه پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) همراه با زهد و تقوا و امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های آن عالم ربانی گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی در طول جریان انقلاب با رشادت‌ها و از خودگذشتگی و تقدیم فرزند شهید و برومند خود دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

وی افزود: آن مجاهد نستوه در راه آرمان‌های امام راحل و دفاع از ولایت‌فقیه از جان و دل مایه گذاشته و همیشه یار و یاور مقام معظم رهبری بوده که این خود به دلیل فهم والای ایشان از ولایت فقیه بوده است.

حسینی به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: دریای محبت و عشق و علاقه و ارادت مردم کهگیلویه و بویراحمد به آن عالم ربانی در روز تشییع و خاکسپاری نمایان بود.

وی افزود: دشمنان انقلاب و روحانیت از این رابطه صمیمانه و عاطفی مردم و روحانیت به خشم آمده و درصدد دور ساختن روحانیت از مردم هستند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به بازماندگان آیت‌الله ملک‌حسینی یادآور شد: چراغ خانه آن عالم وارسته توسط فرزند برومندش سید شرف‌الدین ملک‌حسینی روشن است و پناهگاهی برای مردم مظلوم و ستم‌دیده خواهد بود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول