اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

آیت‌الله گلپایگانی(ره) مثال کامل شجره طیبه است

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: علمایی مانند آیت‌الله گلپایگانی(ره) همچون شجره طیبه ‌در زمان حیات و پس از آن همواره اثردهی خود را حفظ می‌کنند.

آیت‌الله گلپایگانی(ره) مثال کامل شجره طیبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در کنگره حضرت آیت‌ا‌لله العظمی گلپایگانی(ره) که در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار شد، بیان کرد: در قرآن مجید حدود 57 مثل در مورد شخصیت‌هایی که به مانند یک شجره طیبه همواره میوه‌ای شیرین به بار می‌آورند، وجود دارد که آیت‌الله گلپایگانی(ره) از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه ملائکه پس از فوت یک مؤمن واقعی اشک می‌ریزند، تصریح کرد: فرشتگان حتی در نقاطی که این مؤمن در آن نماز گزارده نیز گریه می‌کنند.

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به اینکه علمای فقیه به مانند یک دژ مستحکم از اسلام نگهبانی می‌کنند، تاکید کرد: به طور حتم با نبود شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله گلپایگانی(ره) دشمن به راحتی وارد این دژ می‌شود.

وی اضافه کرد: به دلیل حمایت علماست که تشیع به صورت دست‌نخورده به ما رسیده است.

آیت‌الله سبحانی اشاره‌ای به تاریخ 1322 هجری شمسی کرد و گفت: حضرت امام(ره) در این تاریخ با استدلال‌های خود در برابر چاپ کتاب اسرار که حاوی شبهات مختلف بود و تشویش بزرگی در اذهان به وجود می‌آورد، نشان دادند یک دژ بزرگ در برابر مستکبران بودند.

وی با بیان اینکه زندگانی آیت‌الله گلپایگانی(ره) تا حدودی برای مردم روشن است، تصریح کرد: با این حال نقاطی وجود دارد که نیاز به تأمل بیشتر است.

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به اینکه آیت‌الله گلپایگانی(ره) علوم ابتدایی را نزد آیت‌الله سید حسن خوانساری فرا گرفتند، ‌اظهار کرد: ریشه‌های فقهی ایشان نزد دو استاد بزرگ (آیت‌الله اصفهانی و آیت‌الله حائری) شکل‌گرفته است.

وی در مورد خدمات آیت‌الله گلپایگانی گفت: بیشتر افرادی که امروز در حوزه علمیه از نظر علمی جایگاهی را از آن خود کرده‌اند، به طور حتم از محضر ایشان استفاده بردند.

آیت‌الله سبحانی اظهار کرد: آیت‌الله گلپایگانی(ره) نزدیک به هفتاد سال امر تدریس را بر عهده داشتند.

وی در مورد خدمات فقهی ایشان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب و در زمان حکومت ستم‌شاهی به شدت نیاز جوانان به آموزش قرآن احساس می‌شد‌، ادامه داد: ایشان با تاسیس دارالقرآن و فرستادن طلاب در فصل تابستان به نقاط مختلف برای آموزش جوانان خدمات ارزنده‌ای در این باب داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خدمات ولایی آیت‌الله گلپایگانی(ره) کمتر مورد توجه قرارگرفته است، گفت: اثر گذاری کتاب ایشان در مورد قیام عاشورا بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی ساخت یک مرکز علمی در لندن را از خدمات برجسته اجتماعی ایشان عنوان کرد و ادامه داد: این خدمت پس از ایشان الگو برداری شد.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: به طور حتم امام(ره) پیشگام انقلاب ایران بودند، اما حمایت بزرگانی مانند آیت‌الله گلپایگانی(ره) را نیز پشت سر داشتند.

وی ادامه داد: زمانی که پیش از انقلاب قرار بود تاریخ مسلمانان به تاریخ مجهول شاهنشاهی تبدیل شود، آیت‌الله گلپایگانی(ره) با اعلامیه خود سیلی محکمی بر گوش رژیم ستم‌شاهی زدند.

مرجع تقلید عالم تشیع در پایان سخنان خود اشاره‌ای به سنگ مزار آیت‌الله گلپایگانی کرد و گفت: چندین مرتبه از فرزندان ایشان درخواست کردیم در این مورد رسیدگی‌های لازم انجام شود که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول