اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی آمل:

مقصر 80 درصد گرانی‌ها واسطه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی آمل با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت تنها متولی جلوگیری از گرانفروشی است، گفت: مقصر 80 درصد گرانی‌ها واسطه‌ها هستند.

مقصر 80 درصد گرانی‌ها واسطه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عباسعلی زمانی در  جلسه تعزیرات حکومتی این شهرستان با بیان اینکه مردم گرانی و عواملی که آن را ایجاد می‌کنند را به خوبی لمس می‌کنند، اظهار داشت: باید این عوامل را آسیب‌شناسی کرد و راهکار کارشناسی در این زمینه ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه این اداره برای 12 بازرس یک خودرو برای سرکشی به واحدهای تولیدی و اصناف دارد، افزود: ما در بازرسی‌ها متولی هستیم ولی مسئول گرانی‌ها نیستیم.

زمانی با بیان اینکه بازرسی از اصناف و جلوگیری از گرانفروشی بیش از 60 درصد در حوزه مجمع امور صنفی است، یادآور شد: ما باید به انبارها، واحدهای تولیدی و سوله‌ها سرکشی و آنها را بازرسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با امکانات کم این مجموعه این میزان بازرسی‌ها نیز نشان می‌دهد در حد توان خود در این زمینه تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه همیار ما باشند.

این مسئول با اعلام اینکه بیش از 80 درصد مقصر گرانی واسطه‌ها هستند، یادآور شد: وجود واسطه‌ها وابسته به امروز و دیروز نیست در زمان جنگ هم  دیدید که چگونه واسطه‌گران عرصه را بر مردم تنگ کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه کمبود کالا وجود ندارد و فقط قیمت آن رو به افزایش است، گفت: ذخیره‌سازی خانگی از سوی مردمی که تصور می‌کنند کالاها کمیاب شده و یا قیمت آن ماه آینده بیشتر می‌شود عامل دامن زدن به برخی از تشنجات بازار است.

رئیس اداره بازرگانی آمل با بیان اینکه با فرهنگ همراهی و همکاری و به اندازه خریدن در مردم تقویت شود، بیان کرد: این فرهنگ باید نهادینه شود تا پایه‌های مصرفی در جامعه تقویت شود.

انتهای‌ پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول