اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در اردبیل برای بازدید از پروژه خیابان عطایی اردبیل و تعیین تکلیف نهایی این پروژه با همراهی شهرداری اردبیل خبر داد.

حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری در جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار داشت: در سفر اخیر به تهران با حضور رئیس شورای شهر اردبیل و استاندار اردبیل سه پروژه مهم اردبیل در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد که دو مورد آن مصوب و پروژه خیابان عطایی نیز قرار شد بعد از بازدید اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تأیید برسد.

وی یکی از این پروژه‌ها را که در کمیته فنی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده بود اراضی متعلق به شهرداری در نزدیکی سی‌ان‌جی خلخال به مساحت 3.9 هکتار با تعیین کاربری تجاری، خدماتی خبر داد و خاطر نشان کرد: ما با جهاد کشاورزی در این محدوده در تملک زمین مشکلات قانونی داشتیم که شورای عالی معماری و شهرسازی با واگذاری این اراضی به شهرداری موافقت کردند تا ما با تصاحب این زمین بتوانیم در این محدوده با کاربری ویژه تجاری و خدماتی اقدامات واگذاری خود را انجام دهیم.

بدری تصریح کرد: با این مصوبه و در بافت با ارزش سود و عواید زیادی نصیب شهرداری شده و ما قادر می‌باشیم برای این مجموعه پروژه‌های ویژه‌ای با عناوین تجاری و خدماتی و مجموعه نمایشگاهی مبل و صنایع چوبی تعریف کنیم.

این مسئول همچنین از حل پروژه خیابان صیاد شیرازی با کاربری‌های آموزشی، فضای سبز و مسکونی خبر داد و اضافه کرد: این پروژه نیز که بلاتکلیف مانده بود با تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی در محدوده هشت هکتار به شهرداری واگذار شد که براساس توافق شش هکتار آن فضای سبز، کاربری مسکونی و مجموعه‌های آموزشی و اداری است و 10 درصد سهم شهرداری نیز باید مورد توجه قرار گرفته و دو طرف خیابان صیاد شیرازی نیز فضای سبز با حاشیه 15 متر باشد.

وی بیان کرد: البته در این محدوده ساختمان اداره کل بحران، دادگستری، معلولان ذهنی و دو هکتار مجموعه آموزشی در حال احداث است که سهم شهرداری در اطراف رودخانه و فضای سبز لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل پروژه سوم را مربوط به خیابان عطایی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز مقرر شد تا بعد از حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی و بازدید از محل مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود که قرار بود دیروز این سفر انجام شود که به دلایل نامعلومی لغو شد و مقرر شد در هفته آینده با انجام سفر مشکلات پیش آمده نیز برطرف شود.

بدری یادآور شد:‌ در این محدوده 11 هکتار اراضی و معابر در قالب طرح تفصیلی آزاد می‌شود و خیابان‌های 35 و 45 متری آزادسازی شده و شهرداری با تملک اراضی و معاوضه برخی قطعات با صاحبان باغ شریعت قادر می‌باشد این باغ را نیز تصاحب کرده و آن را به یک پارک عمومی و جنگلی تبدیل کند.

وی گفت: ‌در این محدوده می‌توان پارک 15 هکتاری را طراحی کرد و با احداث کنارگذر خیابان ساحلی به عنوان کمربندی دوم گشایش ترافیکی در میدان بسیج اردبیل ایجاد کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول