اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مشهد

همایش رهیافت‌های علوم مهندسی در پرتو قرآن آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: همایش رهیافت‌های علوم مهندسی در پرتو قرآن کریم، با حضور اساتیدی از حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد مشهد آغاز به‌کار کرد.

همایش رهیافت‌های علوم مهندسی در پرتو قرآن آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی خلیل‌زاده بعدازظهر امروز در همایش رهیافت‌های علوم مهندسی در پرتو قرآن در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اظهار کرد: در بخش مقالات از مجموع 30 مقاله ارسال شده به دبیرخانه، شش مقاله منتخب و در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.

وی افزود: این همایش ملی است، اما شاهد حضور کمرنگ استان‌های دیگر در بخش مقالات بوده‌ایم و از مجموع مقالات، عمده آنها از مشهد بوده است.

خلیل‌زاده با اشاره به محور‌های مقالات منتخب خاطرنشان کرد: شش مقاله منتخب همایش در محورهای علوم مهندسی، مکانیک، کامپیوتر و مهندسی‌ پزشکی در پرتو قرآن است و به‌دلیل اهمیت موضوع، آثار منتخب به شکل سخنرانی در قالب کارگاه آموزشی با نگرش علوم قرآنی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: محور‌های کلی همایش، شامل مثل‌ها و نشانه‌های مهندسی در قرآن، قرآن و پردازش اطلاعات در انسان، دست‌نیافته‌های مهندسی در قرآن، تحلیل اعجاز قرآن با دیدگاه مهندسی، سیبرنتیک در قرآن، عقل و تعقل در قرآن از منظر مهندسی و علم و علم‌ در قرآن‌آموزی است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اجرای سلسله همایش‌های قرآن در حوزه‌های دانشگاهی سعی در تبیین معارف قرآنی در علوم دانشگاهی دارد.

وی ادامه داد: این همایش در تمامی رشته‌ها برگزار و نگرش قرآنی به علوم مهندسی همایش پایانی این سلسله همایش‌های قرآنی است.

خلیل‌زاده از بخش مقالات همایش یاد کرد و گفت: ارسال مقالات و پیشنهاد کارگاه‌های آموزشی در شهریور ماه سال جاری انجام شد و امروز در هفدهم آبان ماه نتایج داوری مقالات از مجموع 30 آثار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول