اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد

ارتقای آگاهی روحانیون نسبت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت آگاهی روحانیون از شرایط سیاسی جامعه گفت: روحانی که از مسائل روز سیاسی و اجتماعی آگاه نباشد، سریع فریب می‌خورد.

ارتقای آگاهی روحانیون نسبت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی محمدی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم‌ گفت: فرصت‌ها و مکان‌های تبلیغی بسیار زیادی در ایام مختلف سال از جمله دهه اول محرم و عاشورا به عنوان مهم‌ترین فرصت تبلیغی برای ما پدید می‌آید.

وی حضور مردم در مسجد را فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین این فرصت‌ها ‌حضور مردم در مساجد و حسینیه‌ها برای عزاداری امام حسین علیه‌السلام است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اهمیت این حضور موجب شد که امام خمینی (ره) مساجد را سنگرهایی بدانند که نباید خالی گذاشته شوند.

وی اضافه کرد: رکن هر مسجدی‌ امام آن مسجد است،‌ اگر این رکن فعال باشد مسجد به محلی برای برطرف کردن مشکلات مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند تبدیل می‌شود.

محمدی خلاف این موضوع را هم ممکن دانست و گفت: در صورتی هم که امام جماعت شرایط لازم برای فعال نگه داشتن مسجد را نداشته باشد، مسجد از رونقی که باید داشته باشد برخوردار نخواهد بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ویژگی‌های ائمه جماعات گفت: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که یک روحانی برای اینکه به موفقیت دست پیدا کند، ‌باید سه ویژگی تقوا، ‌علم و‌ آگاهی به مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.

وی ادامه داد: ‌یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت انبیا،‌ ائمه و علمای بزرگ شیعه در عمل آنها به بیانات و اعتقاداتشان بوده است.

وی افزود: در زمینه عمل به اعتقادات هم باید به این موضوع توجه داشت که عمل به وجود نمی‌آید، مگر اینکه انسان از تقوا برخوردار باشد.

محمدی یکی از نمونه‌های بارز در این زمینه را شخصیت امام خمینی(ره) دانست و ابراز کرد: امام خمینی (ره)‌ 10 سال رهبری حکومت اسلامی را بر عهده داشتند‌ در تمام این 10 سال کشور با جنگ و مشکلات متعدد بسیاری مواجه بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: این مشکلات نه تنها موجب نشد که از محبوبیت امام در بین مردم پس از وفاتشان کاسته شود ‌بلکه بر این محبوبیت افزوده شد و میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردند.

وی تصریح کرد: عامل اصلی که موجب این مسئله شد این بود که ایشان تقوای الهی را به همراه عمل در تمام کارهای خود قرار داده بودند‌.

وی ادامه داد: دومین موضوعی که مقام معظم رهبری به آن تاکید می‌کنند این است که یک روحانی و یک پیش نماز باید علم کافی داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: موضوع سومی که در بیانات مقام معظم رهبری مطرح است ‌آگاهی به مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه است،‌ روحانی که تقوا و علم دارد اما از شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه خود اطلاع نداشته باشد سریع فریب می‌خورد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌گویند هیچ روحانی و عالم دینی نباید نسبت به انقلاب اسلامی بی‌تفاوت باشد.

وی ادامه داد: طلبه‌ای که نسبت به انقلاب و مسائل انقلاب بی‌تفاوت باشد، ‌با فردی که در آمریکا زندگی کرده و تفکر غربی خود را دارد هم‌سو و همراه است.

محمدی در پایان با اشاره به فعالیت‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران‌ گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما روشنگری در ارتباط با دسیسه‌های دشمن و خدمات انقلاب به مردم است.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول