اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه:

60 درصد اسناد آرشیو الکترونیکی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: 60 درصد از اطلاعات سه جلدی در استان کرمانشاه آرشیو و آمادگی تبدیل شدن به کارت ملی هوشمند را دارند.

60 درصد اسناد آرشیو الکترونیکی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمانشاه که در محل گنجینه ثبت احوال استان برگزار شد، اظهار کرد: از چند سال پیش طرح ثبت اطلاعات در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی بر اساس شماره ملی در کشور مطرح شد که نتیجه آن صدور نخستین کارت ملی هوشمند در هفته گذشته شد.

جودی تصریح کرد: در استان قم به‌عنوان استان پایلوت، این طرح آغاز به‌ کار کرده است و در صورت موفقیت در دیگر استان‌های کشور نیز شروع خواهد شد.

وی افزود: در راستای الکترونیکی شدن کارت ملی باید تمام اطلاعات سه جلدی الکترونیکی شود که در استان کرمانشاه از 2 سال پیش این فعالیت آغاز شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 60 درصد اسناد در استان کرمانشاه آرشیو الکترونیکی شده است، گفت: تا 6 ماه اول سال 92، 100 درصد اسناد آرشیو الکترونیکی می‌شوند.

وی افزود: با ایجاد و راه‌اندازی این خدمت در ثبت احوال، خدمات کشوری می‌شود و هر کس با اجازه قانون در هر نقطه از ایران می‌تواند از این خدمات بهره‌مند شود.

جودی هدف نهایی این طرح را به حداقل رساندن فاصله زمانی و مکانی عنوان کرد و گفت: با روی کار آمدن کارت ملی هوشمند دیگر جعل اسناد صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به روز شدن آمارها، شفاف‌سازی، کاهش تخلف و جعل اسناد از نتایج اجرایی شدن طرح الکترونیکی کارت هوشمند است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، با بیا ن اینکه اعتبار اجرای این طرح در استان کرمانشاه، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است، گفت: تا 5 سال آینده کارت ملی هوشمند در سراسر کشور کاربردی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارت ملی هوشمند بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پیش‌بینی ظرفیت 50 کارت بر روی کارت ملی هوشمند شده است.

جودی از مزایای کارت ملی هوشمند به شناسایی دیجیتالی، امکان امضای دیجیتالی، امکان پردازش اطلاعت، تغییر اطلاعات پس از صدور، امکان افزودن کاربرد پس از صدور و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: 70 ایستگاه و دفتر پیش‌خوان در استان، در آینده آمادگی اجرای طرح هوشمندسازی کارت ملی را در استان دارند.

جودی در پایان از مردم استان کرمانشاه خواست تا در صورت داشتن سئوال و هر نوع ابهام، با شماره تلفن گویای 1015 و یا با شماره پیامک 20001015 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول