اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ و پژوهشگر دینی از آرژانتین:

زیبایی‌های اسلام به قلب اروپا رسیده است

خبرگزاری فارس: مبلغ و پژوهشگر دینی از آرژانتین گفت: باوجود حرکت‌های کور آمریکا و استکبار جهانی زیبایی‌های دین اسلام و مکتب اهل بیت به قلب اروپا رسیده است.

زیبایی‌های اسلام به قلب اروپا رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ادگاردو روبین ظهر امروز در نشست علمی آسیب‌شناسی مداحی در سرعین اظهار داشت: بحث عاشورا و عزاداری در کشورهای غیر اسلامی به سرعت در حال گسترش است به طوری که در اروپا و آمریکای لاتین نسبت به یک دهه گذشته که دین مسیحیت به شدت در حال گسترش بود گرایش به اسلام گسترش یافته به طوری که در شمال آمریکا مسیحیان پروتستان و در مرکز و جنوب آمریکا مسیحیان کاتولیک سکنی گزیده‌اند اسلام با چهره جدید در حال گسترش است.

وی افزود: زیبایی‌های اسلام به سرعت مرزهای اروپا و آمریکا را درنوردیده و به رغم ایجاد محدودیت‌ها برای مسلمانان مهاجرت کرده به این کشورها، گرایش به اسلام و مکتب تشیع در حال گسترش است.

روبین بیان داشت: ازدواج زوج‌های مسلمان در این کشورها رونق گرفته و حتی شاهد ازدواج برخی مسلمانان با مسیحی‌ها هستیم که بعد از ازدواج به دین اسلام مشرف می‌شوند.

این مبلغ و پژوهشگر دینی ادامه داد: برای مسلمانان مهاجر در سال‌های گذشته نه مدرسه و نه مسجدی در کشورهای اروپایی و آمریکایی مهیا شده بود که متاسفانه در جو غیر اسلامی تربیت می‌یافتند و فقط اسم مسلمانی را یدک می‌کشیدند.

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام با جامعیت و کاملیت به ویژه فرهنگ عاشورایی در مدارس و مساجد ما راه یافت و ما حدود 30 سال است که به عنوان نسل چهارم و پنجم کشورهای اروپایی با امام حسین (ع) آشنا شدیم.

روبین افزود: امروز سه گروه مسلمان در کشورهای اروپایی و امریکایی سکونت دارند که گروهی مسلمانان اصلی مهاجرت کرده، گروه دوم فرزندان و بازماندگان آنها و گروه سوم نیز تازه مسلمانانی هستند که باید سعی شود با فرهنگ اسلامی و عاشورایی بیشتر آشنا شوند.

وی یکی از ضعف‌های آشنا نبودن نسل جدید با فرهنگ عاشورایی را مسلط نبودن مبلغان به زبان انگلیسی و فرانسوی اعلام کرد و گفت: ما شاهد برپایی مجالس عزاداری حسینی هستیم اما به جای طرح مسایل عقلانی و عاطفی شاهد بیان مصایب به زبان عربی یا فارسی هستیم که شنوندگان هیچ آشنایی با آن ندارند.

روبین در پایان اظهار داشت: ما باید کاری بکنیم تا تازه مسلمان‌ها با بعد عاطفی عاشورا و صحنه کربلا آشنا شوند و در سخنرانی‌‌ها و مداحی‌ها با اشعاری از همین مضمون استفاده شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول