اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بیمارستان امام رضا مشهد مرمت شد

خبرگزاری فارس: با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قسمتی از بیمارستان امام رضا مشهد مرمت شد.

بیمارستان امام رضا مشهد مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی ، حسین عباس‌زاده معاون میراث فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با پیگیری و توجه ریاست بیمارستان امام رضا، مرمت بام‌های شیروانی این بیمارستان، از محل اعتبارات بیمارستان در سال 88 آغاز شد و تاکنون ضمن بهسازی فضای داخلی ساختمان، بخش جراحی بیمارستان امام رضا نیز طی سال جاری با همیاری مدیران ارشد بیمارستان با اعتبار بالغ بر 900 میلیون ریال و به‌کار‌گیری نیروی متخصص عملیات حفاظت و مرمت از تزئینات، معماری نمای این ساختمان نیز به پایان رسید.

عباس‌زاده گفت: مجموعه ساختمان‌های قدیمی بیمارستان امام رضا با قدمتی 90 ساله علاوه بر موقعیت خاص اجتماعی، فرهنگی، هویتی و کاربردی دارای اهمیت و شاخص‌های ویژه‌ای از لحاظ معماری، باغ‌سازی و تزئینات خاص است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب‌شناسی صورت پذیرفته از بناها و تزئینات معماری و موقعیت خاص بیمارستان، تهیه طرح و برنامه‌ریزی قبل از اجرا از اهم اقدامات محسوب می‌شد که در این راستا مرمت تزئینات معماری ساختمان جراحی در اولویت امر قرار گرفت.

عباس‌زاده عنوان کرد: هم‌اکنون نیز با توجه به اعمال رنگ پلاستیک در کل نمای ساختمان جراحی و مخدوش شدن هویت و اصالت بنا، پاک‌سازی رنگ‌ها با تکنیکی که کم‌ترین آسیب را به آجرها و بند کشی‌های موجود بزند در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول