اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

نباید جلوی ثروتمند شدن مردم را بگیریم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجلس با این تصور که افزایش یارانه‌های نقدی موجب افزایش گرانی می‌شود مانع از اجرای گام دوم این قانون شد گفت: اما ما معتقدیم که نباید جلوی ثروتمند شدن مردم را بگیریم.

نباید جلوی ثروتمند شدن مردم را بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از چاراویماق، احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در جمع اهالی روستای «آغ‌بلاغ» از توابع شهرستان چاراویماق، عدالت‌خواهی را عامل اعتماد مردم به دولت ذکر کرد و افزود: خوشبختانه کارهایی که دولت در راستای ایجاد عدالت اجتماعی انجام داده قابل توجه است؛ اما راهی که باید پیموده شود راهی بسیار طولانی است که دولت‌های بعدی باید آن را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دولت بحث عدالت را در دو محور دنبال می‌کند، افزود: یکی از این محورها توزیع عادلانه ثروت بین آحاد مردم است که بارزترین مصداق آن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: هر چند مجلس با این تصور که افزایش یارانه‌های نقدی موجب افزایش گرانی می‌شود مانع از اجرای گام دوم این قانون شد؛ اما ما معتقدیم که نباید جلوی ثروتمند شدن مردم را بگیریم بلکه باید این ثروت را به گونه‌ای مدیریت کنیم که در شرایط فعلی اقتصاد، مردم احساس سختی نکنند.

وی ابراز داشت: گام دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست موجب گسترش عدالت شود و ما از این جهت که جلوی اجرای آن گرفته شد ناراحت هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی محور دوم عدالت‌خواهی دولت را صرف منابع و امکانات در دورترین نقاط کشور عنوان کرد و گفت: دولت تلاش کرد تا مردم هر منطقه به زندگی در سرزمین‌های خود امیدوار شده و جماعتی که پیش از این مورد غفلت واقع شده بودند به اندازه سهم خود از امکانات کشور بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بازدید خود از روستاهای شهرستان چاراویماق اظهار داشت: خانه‌هایی که در روستاهای این شهرستان دیدم اکثرا کاهگلی و غیرمقاوم بودند که زندگی در آنها خطرناک است و با توجه به صحنه‌هایی که ما در حادثه زلزله ارسباران دیده‌ایم در مورد این منطقه نیز احساس نگرانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خسارت‌های زلزله و سختی‌هایی که پس از آن باید متحمل شد به هیچ عنوان قابل جبران نیست، افزود: زلزله هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد؛ لذا باید هر چه زودتر به فکر افتاده و با کمک بنیاد مسکن نسبت به نوسازی خانه‌های روستایی همت کنیم.

علیرضابیگی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت در طرح‌های نوسازی مسکن روستایی خاطرنشان کرد: مردمی که در مناطق زلزله‌زده زندگی می‌کنند هفت سال وقت داشتند که این کار را انجام دهند اما کوتاهی آنها موجب شد که این کار با دشواری‌های فراوان اکنون در دو یا سه ماه انجام گیرد.

روستاهای کم‌جمعیت چاراویماق تجمیع می‌شوند

استاندار آذربایجان شرقی به پراکندگی و کم‌جمعیت بودن روستاهای شهرستان چاراویماق اشاره کرد و افزود: موضوع تجمیع روستاها جزو برنامه‌های دولت در مناطقی مانند چاراویماق است که البته این کار طبعا دارای مشکلات اجتماعی است و در موضوع جابجایی روستاهای زلزله‌زده ارسباران هم این مشکلات را مشاهده کردیم..

وی تاکید کرد: روستاییان باید با تکیه بر عقل و منطق و در نظر گرفتن منفعت خود از برخی تفکرات گذشته اجتناب کنند و اجازه دهند تا این برنامه در فرصت مناسب به نتیجه برسد.

علیرضابیگی با اشاره به طرح‌های بهسازی راه‌های روستایی اظهار کرد: تعهد دولت در برنامه چهارم توسعه فراهم کردن راه مناسب برای روستاهای بالای 50 خانوار بود که تاکنون اهداف این برنامه محقق شده است.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز تامین راه مناسب برای روستاهای بالای 20 خانوار هدف‌گذاری شده و این جزو تکالیف دولت است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن امکانات مناسب برای کشاورزی و دامپروری ضمن استفاده بهینه از استعدادهای این شهرستان زمینه اشتغال‌زایی نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به درخواست اهالی روستای آغبلاغ برای گازرسانی به این روستا گفت: آغبلاغ جزو روستاهایی است که گازرسانی به آن در دستور کار است و تا بهار آینده این منطقه هم از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بیمارستان 35 تختخوابی قره‌آغاج نیز گفت: این بیمارستان که جزو پروژه‌های مهر ماندگار استان است آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است و بعد از تحویل مرحله تجهیز آن شروع خواهد شد.

فرماندار چاراویماق و نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم در خصوص مسایل و مشکلات این شهرستان سخنانی ایراد کردند.

شهرستان چاراویماق با 39 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول