اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از هنرمندان

دومین جشنواره یادمان‌های شهری در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره یادمان‌های شهری در مشهد با حضور جمع کثیری از هنرمندان و شهروندان مشهدی برگزار شد.

دومین جشنواره یادمان‌های شهری در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مظفری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد، صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یادمان‌های شهری مشهد‌الرضا اظهار کرد: این جشنواره زیرمجموعه دهمین جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) است.

مظفری اضافه کرد: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 480 اثر از 198 هنرمند است که 96 هنرمند مرد و 96 هنرمند زن آنان را خلق کرده‌اند و در نهایت 70 اثر از 65 هنرمند پس از بررسی انتخاب و به جشنواره راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: در دومین روز این نمایشگاه آثار اول تا سوم مشخص و معرفی می‌شوند؛ همچنین داوری این جشنواره را اساتیدی چون سید مجتبی موسوی، سعید شهلاپور، کامبیز صبوری، رضا قره‌باغی و عباس اکبری برعهده دارند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد تصریح کرد: تعدادی از آثار اساتید هم به دعوت جشنواره در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

سیدجواد جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر 58 اثر حجمی با عنوان یادمان‌های دائم شهری در سطح شهر مشهد قرار دارد افزود: 10 تا 15 اثر هم پس از بررسی آثار این جشنواره انتخاب شده و طرح ساخت آن برای اجرا در سطح شهر در اواخر سال جاری و ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: معیارهای انتخاب این آثار در دو بخش قابل ‌بررسی است که آثار در قدم اول باید متناسب با فضایی شهری بوده و قابل اجرا در اندازه بزرگتر باشند و همچنین باید با فضایی معنوی شهر مشهد همسو باشند.

وی اشاره کرد: این جشنواره به صورت دوسالانه بوده که سال اول برنامه فراخوان و جشنواره صورت می‌گیرد و در سال دوم اجرای این‌طرح ها در سطح شهر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول