اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

ترویج امر به معروف ضامن ثبات ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عامل احیا و ثبات ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

ترویج امر به معروف ضامن ثبات ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج اظهار کرد: تقویت و توسعه فرائض الهی بستر مناسب در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی نهادینه کردن فریضه امر به معروف در جامعه را ضامن احیای ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: نهادینه کردن این مهم نیازمند اجرای کارهای فرهنگی محتوایی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تاثیرات ترویج معروفات و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: گسترش عدالت، امنیت اجتماعی  و حفظ حرمت‌ها از مهم‌ترین پیامدهای اجرای این فریضه الهی در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام ‌شاهرودی افزود: هر امری که مخالف امر خدا باشد منکر بوده و باید با آن مقابله شود لذا در مبحث ترویج منکرات در جامعه اسلامی باید با جدیت و قاطعیت مقابله شود.

 

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان مسلمان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف مسئول هستیم، گفت: اگر همه افراد جامعه اجرا و توجه به این فریضه الهی را در دستور کار قرار دهیم، بدون شک این فرهنگ نهادینه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان حذف ارزش‌های اسلامی را مهم‌ترین هدف دشمنان عنوان کرد و گفت: آنان با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای به دنبال تحقق اهداف شوم خود در جهان اسلام هستند.

 

به گفته حجت‌الاسلام ‌حسینی‌شاهرودی، دشمن با ترویج منکرات در جوامع اسلامی سعی در سست کردن ریشه‌های اعتقادی مردم به ویژه جوانان دارد و برای رسیدن به این نقشه‌های مختلف را در برنامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی که دشمنان با زبان دین به جنگ مسلمانان آمده‌اند باید با هوشیاری و دقت لازم در راستای هویت بخشی به جوانان گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بر توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی محتوایی زمینه ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئونات زندگی مردم فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی توجه به بحث نیروی انسانی و بهره‌گیری از نیروهای فعال در کنار اعضای اصلی ستاد را در این راستا را ضروری دانست و افزود: پیگیری امورات و اولویت‌های ستاد باید با جدیت و حساسیت خاصی دنبال شود.

 

وی خواستار نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای پیشبرد اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شد و بیان داشت: برای رسیدن به نقطه ایده‌ال در این زمینه مشارکت همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و حضور اقشار مختلف مردم الزامی است.

 

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، در برنامه‌ریزی‌ها باید به شرایط زمانی و مکانی در برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول