اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی خبر داد

پایان موفقیت‌آمیز اجرا و نصب خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: مراحل اجرا و نصب خط لوله 32 اینچ نخست دریایی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

پایان موفقیت‌آمیز اجرا و نصب خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حمیدرضا مسعودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز 19 پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند پارس جنوبی است که با تلاش صنعت نفت و با جدیت در دست اجراست.

وی افزود: تلاش بسیار خوبی برای تکمیل به موقع این فاز انجام گرفته و به فضل خدا به نتایج بسیار خوبی در تمام مراحل احداث و راه‌اندازی این فاز رسیده‌ایم.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز ترش به وسیله چهار سکو و انتقال آن با خط لوله به خشکی و تبدیل به روزانه یک میلیارد و 800 میلیون فوت مکعب گاز شیرین از اهداف توسعه فاز 19 پارس جنوبی است.

مسعودی تصریح کرد: تولید روزانه 2 هزار و 500 تن اتان، 2 هزار تن پروپان، هزار و 200 تن بوتان، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد نیز از دیگر برنامه‌ها و اهداف توسعه این فاز است.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی از پایان موفقیت‌آمیز اجرا و نصب خط لوله دریایی این فاز خبر داد و گفت: مراحل اجرا و نصب خط لوله 32 اینچ نخست دریایی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

مسعودی اضافه کرد: عملیات لوله‌گذاری در بخش دریایی فاز 19 به منظور انتقال گاز تولیدی سکوهای دریایی در آب‌های مرزی خلیج فارس به همت متخصصان ایرانی در مدت دو ماه انجام شد.

وی اذعان داشت: این خط لوله 115 کیلومتر طول دارد و با پایان یافتن موفقیت‌آمیز این بخش از عملیات گسترده دریایی و استقرار شناور لوله‌گذار در موقعیت جدید، اجرای عملیات لوله‌گذاری خط دوم 32 اینچ دریایی این پروژه آغاز شد.

این مسئول متذکر شد: با تلاش صورت گرفته، همه کالاهای مورد نیاز اجرای خطوط لوله دریایی این فاز تامین شده و اجرای بخش دریای فاز 19 پارس جنوبی از روند توسعه‌ای و پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مسعودی اذعان داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود روند اجرای فاز 19 پارس جنوبی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول