اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

پارس جنوبی باید دغدغه‌های مردم استان بوشهر را هم برطرف کند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: وجود پارس جنوبی در استان اگر چه موجب غرور ملی و امیدواری برای استان بوشهر و کشور است ولی لازم است از وجود این منطقه دغدغه‌های مردم هم برطرف شود.

پارس جنوبی باید دغدغه‌های مردم استان بوشهر را هم برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند عصر امروز در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اعلام اینکه عسلویه در توسعه همه‌جانبه کشور نقش اساسی دارد گفت: نگاه این منطقه بین‌المللی است و وجود این منطقه قدرت اقتصادی کشور را چند برابر کرده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه بهره‌مندی مردم استان بوشهر از منطقه پارس جنوبی باید افزایش یابد، اظهار داشت: وجود پارس جنوبی و دیگر تاسیسات هر چند برای توسعه کشور نقش دارد ولی به لحاظ ایجاد محدودیت‌هایی برای مردم، لازم است بهره‌مندی مردم استان از آن افزایش یابد.

وی افزود: وجود پارس جنوبی در استان اگر چه موجب غرور ملی و امیدواری برای استان بوشهر و کشور است ولی لازم است از وجود این منطقه دغدغه‌های مردم هم برطرف شود.

حسنوند اطلاع‌رسانی از خدمات ارائه شده به مردم و توسعه همه‌جانبه استان بوشهر را از جمله دستاوردهای پارس جنوبی دانست و گفت: چهره شهرهای استان بوشهر به ویژه مرکز استان زیبنده نیست و خدمات زیرساختی پارس جنوبی و شمالی برای توسعه استان باید افزایش یابد.

وی افزود: مردم ما توقع دارند در اجرای طرح‌های بزرگ و ایجاد اشتغال، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیشتر مشارکت کنند تا دغدغه‌های مردم کاهش یابد.

استاندار بوشهر مردم استان بوشهر را نجیب، سپاسگزار، قانع عنوان کرد و افزود: با وجود پارس جنوبی در استان مردم این استان باید حلاوت و شیرینی آن را بچشند.

حسنوند بر سرمایه‌گذاری طرح‌های پایین‌دستی و میان‌دستی در مرکز استان، شهرستان دشتستان و مناطق شمالی استان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها نه تنها موجب توسعه پایدار خواهد شد بلکه برخی از مشکلات مردم کاسته می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای توسعه سرمایه‌گذاری ضمن راه‌اندازی ستاد سرمایه‌گذاری، شورای ارتباطات خارجی راه‌اندازی شده است گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری از برخی بنیادهای سرمایه‌گذار دعوت به همکاری شده است که با تدوین بسته‌های حمایتی شامل واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات و واگذاری اشتراک آب، برق و تلفن قدم‌های اثرگذاری برداشته شده است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با داشتن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مختلف می‌تواند به ‌عنوان دروازه تجارت و اقتصاد کشور باشد.

حسنوند همچنین بر آماده‌سازی بسته معرفی توانمندی استان در بخش‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: استانداری بوشهر همواره حامی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز از درختکاری منطقه دلوار تا دیر با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از پساب فاضلاب طرح درختکاری از سه‌راهی دلوار تا دیر تدوین شده است که با اجرای آن تحول بزرگی در توسعه فضای سبز ایجاد خواهد شد.

مسعود نصوری از اختصاص یک‌هزار هکتار زمین برای تولید گیاهان شورپسند خبر داد و افزود: یک سرمایه‌گذار مقیم آلمان طرح تولید گیاهان شورپسند را در دست اجرا دارد که تمام گیاهان مناطق ساحلی را برای افزایش فضای سبز تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول