اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان:

سارقان خودرو در زاهدان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: دو سارق خودرو در شهرستان زاهدان پس از سرقت به عنف یک پراید‏، خود را در حلقه محاصره پلیس زاهدان دیدند.

سارقان خودرو در زاهدان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، غلامرضا جعفری اظهار داشت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان زاهدان ظهر روز 14 آبان ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از سرقت به عنف یک دستگاه خودرو پراید در بلوار براسان شهرستان مطلع شده و سریعا پس از کسب دستورات لازم به محل سرقت اعزام شدند.

وی افزود: با تشدید اقدامات پوششی و اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات خودروی مسروقه، ماموران یگان امداد شهرستان زاهدان موفق شدند سارقان را به همراه خودروی مسروقه در محدوده فلکه کارگر و خیابان میرحسینی شهرستان زاهدان شناسایی کنند.

جعفری تصریح کرد: با اقدام به موقع ماموران انتظامی سارقان خودرو وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند و عرصه بر آنان تنگ شد برای فرار از چنگ قانون در جهت خلاف خیابان آزادی اقدام به فرار کردند و با رها نمودن خودروی مسروقه قصد داشتند با استفاده از ازدحام و شلوغی جمعیت متواری شوند.

این مقام ارشد انتظامی زاهدان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان زاهدان که از آمادگی و توان رزمی بالایی برخوردار هستند طی یک تعقیب و گریز موفق شدند سه سارق به نام‌های "منصور .ث 31 ساله، وحید . ش40 ساله و عبدالعزیز .ر 28 " را دستگیر کنند.

جعفری بیان داشت: این سه سارق که خودروی مذکور را کرایه نموده بودند در بلوار براسان شهرستان زاهدان با تهدید چاقو و ضرب و شتم راننده خودرو دست به این سرقت زدند که با تماس به موقع شهروندان و تلاش ماموران کمتر از چند ساعت در شهرستان زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در ادامه از رانندگان خواست برای امنیت هرچه بیشتر، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان‌، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسائل تأخیری و بازدارنده مجهز و در صورت ترک اتومبیل نکات ایمنی را رعایت کنند ضمن اینکه به هنگام مشاهده تصادف یا نزاع‌هائی که احتمال ساختگی بودن آنها وجود دارد، مراقب باشید و اتومبیل خود را رها نکنید.

جعفری در توصیه‌هایی به رانندگان بین شهری گفت: در نقل و انتقال مسافران خصوصاً شب‌ها به هیچ وجه بنا به درخواست آنان از مسیر اصلی خارج نشوید و رانندگان بین‌شهری بهتر است تنها از طریق ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری اقدام به پذیرش مسافر کرده و حتی‌المقدور از پذیرش مسافر بین‌راهی بپرهیزند و در حین انتقال مسافران مراقب حرکات مشکوک و حملات احتمالی آنان باشید و از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از مسافران ناشناس امتناع ورزند.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از سارقین در یک مسیر و در فواصل اندک قرار گرفته و بعنوان مسافر سوار می‌شوند و با همکاری یکدیگر مبادرت به سرقت اتومبیل یا اخاذی می‌کنند پس بهتر است از انتقال مسافرین مشکوک به خارج از مسیرهای اصلی و اماکن متروکه جداً خودداری کنید و اتومبیل خود را در حضور مسافر حتی برای لحظه‌ای ترک نکنید.

وی گفت: برای کمک به رانندگان سرگردان، توقف نکرده و از طریق تلفن به مراکز امدادی یا پلیس به آنها کمک کنید و همواره مراقب وسائل داخل خودرو بوده و از باز گذاشتن در داشبورد خودداری و توجه داشته باشید که به هنگام مواجهه با تهدید سارقین یا درگیری با آنها ابتدا سوئیچ را به خارج اتومبیل و جائی که پیدا کردن آن مشکل باشد پرتاب نموده و سپس سوئیچ مخفی را خارج از دید متجاوزان به کار اندازید.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول