اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف:

برای حل مشکل صنعت نباید به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای حل مشکل صنعت کشور تنها نباید به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کرد.

برای حل مشکل صنعت نباید به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد صالحی ظهر امروز در افتتاحیه نخستین کنگره ملی مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشکده خیام مشهد اظهار کرد: افراد متوسط جامعه نقش مهمی در تکامل و رشد پیشرفت های تکنولوژی و علم بشر دارند و اغلب دانشمندان و محققین مشهور در جهان از این طبقه از جامعه هستند.

وی ادامه داد: افراد عادی جامعه اگر دنبال‌ کننده علم باشند و از نظر روحی و علمی تامین شوند می‌توانند دستاوردهای نوین علمی و با ارزشی را برای کشور به همراه آورند.

صالحی بیان کرد: پیشرفت علم در جوامع کنونی در یک رشته تمام نمی‌شود و با ادغام رشته‌های مختلف می‌توان علوم جدید و دستاوردهای مهمی را کشف کرد و در راستای پیشرفت‌های جامعه گام‌های موثری را برداشت.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: وقتی کنگره‌ای در جوامع مختلف برگزار می‌شود نتایج و اطلاعات به‌صورت گسترده‌ای در سطح جهان منتشر می‌شود و تمامی افراد می‌توانند از نتایج مقالات استفاده کنند.

وی افزود: مشکل صنعت و دانشگاه با برگزاری کنگره‌ها و سمینارها رفع نمی‌شود و تا زمانی‌که جامعه ما به‌ صورت مصرف‌کننده در عرصه صنعت بماند این چالش رفع نمی‌شود اما اگر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بتواند جامعه ایرانی را به سمت و سوی تولیدکننده صنعتی پیش برد می‌توان مشکلات و چالش‌های صنعت کشور را رفع کرد.

صالحی تصریح کرد: صنعتگران، محققان، اساتید و دانشجویان باید هنر خلاقیت را در خود بپرورانند و تا زمانی‌که خلاقیت نباشد جامعه به‌صورت مصرف‌کننده باقی می‌ماند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌های ملی در جامعه بیان کرد: حضور افراد و مسئولین وزارتخانه‌ها شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در راستای نزدیکی این حوزه‌ها و تبادل‌نظرها و همچنین توانمندسازی مدیران و محققان تاثیرگذار است.

وی در ارتباط با پژوهش‌های خود در راستای فیبرنوری در مخابرات، اظهار کرد: وقتی فیبرنوری به منازل می‌آید یک انقلاب و تحولی عظیم در رابطه با فناوری مخابرات ایجاد می‌شود و از طرف دیگر وقتی شما اطلاعات را از طریق فیبرنوری به منازل می‌رسانید سبب می‌شود زیرساخت‌های مخابراتی تغییر کند.

صالحی ادامه داد: افرادی که در زمینه فوتونیک و علوم نور تحقیق می‌کنند باید بتوانند تحولات عظیمی را در این علوم محقق کنند و روند فکری در زمینه مخابرات کاملا باید تغییر کند و نه تنها بعد انسانی، اقتصادی و جامعه‌شناسی آن بسیار مهم است بلکه بعد علمی و فناوری آن به‌مراتب مهم‌تر است؛ چراکه یک انقلاب فناوریک در زمینه فناوری مخابرات ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فناوری بدون دلیل رشد نمی‌کند و حتما دلیل بنیادین درون یک فناوری باید باشد تا آن مطرح شود افزود: وقتی شما ابزار اینترنت پرسرعت را در دست دارید به منابع اطلاعاتی گسترده‌تر و سریع‌تر دسترسی پیدا می‌کنید و در نتیجه می‌توانید تصمیمات حساس و راهبردی که در حقیقت تفاوت بین سود یا زیان جامعه را می‌تواند تعیین کند بگیرید.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به بزرگ‌ترین چالش مهندسی برق و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: به سبب وجود امکانات و تسهیلات بهتر دانشجویان مطرح و برتر برای ادامه تحصیل به آمریکا و اروپا و کشورهای دیگر می‌روند، در جامعه فعال و نخبه پرور شخص نخبه نیاز دارد در معرض نمایش جهانی قرار گیرد و پتانسیل خود را نشان دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: در رابطه با نشان دادن قابلیت‌های ذهنی و فکری‌ نخبه‌های کشور تقدیر از پژوهش‌های آنها می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول