اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در اولین سخنرانی پیروزی در شیکاگو

اوباما: برای تقاضای کمک در برخی زمینه‌ها با رامنی تماس می‌گیرم

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات در شیکاگو در جمع هواداران خود تصریح کرد که در هفته‌های آتی تماس‌هایی را با «میت رامنی» برقرار می‌‌کند و در برخی زمینه‌ها از او تقاضای کمک می‌کند.

اوباما: برای تقاضای کمک در برخی زمینه‌ها با رامنی تماس می‌گیرم

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا که موفق شد برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا باقی بماند در اولین سخنرانی خود پس از این پیروزی در جمع هوادارانش در «شیکاگو» به همراه خانواده خود روی صحنه حاضر شد.

وی در ابتدا ضمن تشکر از هواداران خود تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا به خاطر شما رو به جلو حرکت می‌کند زیرا شما به روحیه‌ای که همیشه به جنگ و رکود فائق شده است، مهر تأیید زدید. ما یک خانواده آمریکایی هستیم که با همدیگر به عرش می‌رویم. امشب در این انتخابات، شما مردم آمریکا به ما یادآوری کردید هرچند مسیر پیش روی ما دشوار بوده اما ما خود را جمع کردیم و بازگشتیم و می‌دانیم که هنوز بهترین‌ها برای آمریکا پیش رو است.

اوباما ضمن اشاره به رقیب خود رامنی تأکید کرد که به رامنی و «پل رایان» معاون وی برای کاری که انجام دادند، تشکر می‌کند.

رئیس‌جموری آمریکا در خصوص همکاری با رقیب جمهوری خواه خود گفت: امیدوارم در هفته های آینده با رامنی صحبت کنم تا ببینم در چه زمینه‌هایی می‌توانیم با هم همکاری کنیم.

اوباما همچنین از «جو بایدن» معاون خود و دختران و همسر خود «میشل اوباما» و همچنین تیم تبلیغاتی خود که آنها را در تاریخ و سیاست آمریکا جزء‌ بهترین‌ها دانست، تشکر کرد.

وی در ادامه از آنهایی که در این انتخابات از او حمایت کردند، تشکر کرد و گفت:ممنون که به من اعتقاد داشتید و دست مرا گرفتید برای همه زحمات خارق‌العاده شما تشکر می‌کنم.

رئیس‌‌جمهوری آمریکا در خصوص برخی از اهداف آینده خود گفت: به رغم همه اختلافاتمان بیشتر ما یکسری آرزوهایی برای آینده آمریکا داریم، می خواهیم فرزندانمان در کشورهایی بزرگ شوند که بهترین امکانات در آنجا باشند. فرزندان ما در آمریکایی باشند که زیر بار استقراض شانه خم نکرده باشد و به خاطر بی عدالتی به خاطر گرمایش زمین در خطر نباشد.ما می‌خواهیم کشوری را هدایت کنیم که امن باشند.

او همچنین از سیاست پذیرش مهاجران حمایت کرد و گفت که کشوری را باید داشته باشیم که به روی هر مهاجری باز باشد و فرزندان آنها هم بتوانند در آمریکا درس بخوانند.

باراک اوباما اینگونه ادامه داد: آمریکا در حال رشد اقتصادی است. چه من مستحق رأی شما باشم یا نه اما من از شما یاد گرفتم، شما مرا یک رئیس جمهور بهتر کردید، من با مبارزات شما با اراده بیشتر به کاخ سفید برمی گردم برای کاری که باید انجام بدهیم و برای آینده ای بهتر.

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا از حمایت خود برای همکاری بیشتر با جمهوری‌خواهان گفت: من می‌خواهم با رهبران دو حزب کار کنم، برای اصلاح قوانین کشور و جلوگیری از وابستگی ایالات متحده به نفت خارجی. هنوز کار زیاد داریم و این به این مفهوم نیست که نقش شما تمام شد، نقش شما با رأی دادن تمام نمی‌شود،  به این معنا نیست که چه کاری برای ما انجام می شود، خودگردانی اصولی است که بر آن بنا نهاده شدیم.

اوباما در تعریف و تمجید از آمریکا و مردم این کشور گفت: میهن‌پرستی و عشق است که آمریکا را قوی و بزرگ می‌کند. من امروز امیدوار هستم زیرا روحیه کار و کوشش را در آمریکا دیدم، خانواده‌هایی هستند که از شغل خود کم می‌کنند تا اینکه دوستانشان کارشان را از دست ندهند.آمریکا کشوری است که من افتخار می کنم رئیس‌جمهور آن باشیم و امشب با وجود تمام سختی‌هایی که بر من گذشت، به رغم تمام کلافگی هایی که دچار آن بودیم، به اندازه الان به آینده امیدوار نبودم.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما فرزند بلندپروازی‌های خودمان هستیم. ما ایالات متحده آمریکا هستیم و با رأی شما با هم و لطف خداوند به حرکت خود ادامه می دهیم و به بقیه نشان می دهیم که چرا در بهترین کشور دنیا هستیم. خدا شما را حفظ کند.

اوباما توانست در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته آمریکا با کسب 274 رای از الکترال کالج، ریاست خود در کاخ سفید را چهار سال دیگر تمدید کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول