اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 و 19 آبان

مسابقات کونگ‌فوی قهرمانی کشور در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین دوره رقابت‌های کونگ‌فو قهرمانی کشور در سبک کمپو روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در قم برگزار می‌شود.

مسابقات کونگ‌فوی قهرمانی کشور در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم از جمله رشته‌های ورزشی رزمی که در قم سابقه و جایگاه بسیار خوبی در بین نوجوانان و جوانان دارد، رشته ورزشی کونگ‌فو را می‌توان نام برد که در سال‌های اخیر یکی از ورزش‌های مدال‌آور ورزش قم در عرصه داخلی و خارجی بوده است.

البته بعد از اینکه در دو سال اخیر تغییرات عجیب و قریبی که توسط سازمان تربیت بدنی سابق در برخی فدراسیون‌ها رخ داد و از جمله دگرگونی‌هایی در فدراسیون این رشته ایجاد شد، کونگ‌فو بار دیگر به تازگی جایگاه خود را احیاء کرده است.

این رشته قبلاً با همین نام به عنوان فدراسیونی مستقل در ورزش کشور فعالیت می‌کرد اما در سال 1388 سازمان تربیت بدنی آن را به عنوان زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی معرفی کرد، اما همین سازمان در اندک زمانی بعد کونگ‌فو را مستقل کرد و سرانجام کار به وزارت ورزش کشیده شد تا این رشته را با عنوان فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ‌فو معرفی کند.

نگاهی به پیشرفت روزافزون این رشته در بین علاقمندان پرشمار آن نشان می‌دهد که ورزش کونگ‌فو از ورزش‌های قدیمی رزمی بوده که علاقمندان بی‌شماری در کشورمان دارد و در قم نیز مورد توجه جوانان مستعد آن واقع شده است.

متولیان این رشته در استان قم برای بالا بردن سطح فنی ورزشکاران این رشته، برنامه‌ها و ایده‌های تمرینی متنوعی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و اکنون قصد دارند حاصل تلاش و تکاپوی خود را با درخشش کونگ‌فوکاران قمی در مسابقات قهرمانی کشور ببینند.

به همین منظور قم با تصمیم فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ‌فو میزبان رقابت‌های کونگ‌فو قهرمانی کشور در سبک کمپو شده است و این مسابقات از صبح روز پنجشنبه هجدهم آبان ماه به مدت دو روز در سالن رضاییان مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.

در سال‌های گذشته مشکل مالی عمده‌ترین دغدغه ورزشکاران این رشته بود که امسال با تلاش‌هایی که هیئت هنرهای رزمی و کونگ‌فو قم برای جذب حاملی مالی انجام می‌دهد و همچنین حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم تا حدودی حل شد و کونگ‌فوکاران قمی اکنون با تمام توان به کسب قهرمانی در مسابقات کشوری می‌اندیشند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول