اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دولت دهم

بزرگترین گاوداری شیری کردستان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان از پیشرفت 50 درصدی طرح گاوداری شیری یک هزار رأسی در این شهرستان خبر داد و زمان بهره‌برداری این طرح را خرداد ماه 92 اعلام کرد.

بزرگترین گاوداری شیری کردستان بهره‌برداری می‌شود

محمد رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح گاوداری شیری یک‌هزار رأسی، سالانه 9 هزار تن شیر به تولیدات شیر شهرستان اضافه خواهد شد.

به گفته فرماندار شهرستان دهگلان، علاوه بر اجرای 13 هزار متر از فنداسیون این پروژه، سوله‌ها به محل اجرای پروژه انتقال یافته و دستگاه شیردوشی این طرح بزرگ نیز خریداری شده است.

فرماندار دهگلان در ادامه از بهره‌برداری از این طرح تا پایان خرداد ماه سال 92 خبر داد و گفت: این طرح اولین و بزرگترین گاوداری هزار رأسی در استان کردستان است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این گاوداری شیری در این شهرستان روزانه 30 تا 40 تن شیر به بازار فروش عرضه می‌شود و برای 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

رضایی گفت: شتاب توسعه کشاورزی توسط دولت عدالت‌محور همچنان ادامه دارد و این شهرستان با وجود کشاورزانی آگاه و پیشرو، دشت‌های حاصلخیز و مرغوب و وجود هزار و 300 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و سدهای سنگ سیاه و سورال یکی از قطب‌های نمونه کشاورزی استان و کشور است.

فرماندار دهگلان در ادامه از احداث طرح‌های بزرگ کشاورزی در شهرستان دهگلان در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد و گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت سالیانه 15 هزار تن گوشت سفید و کارخانه تولید کننده کود آلی با ظرفیت سالیانه 15 هزار تن کود و ایجاد انبارهای فنی سیب‌زمینی و کارخانه درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی با ظرفیت 4 هزار و 500 تن در سال و سیلوهای ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت بیش از 60 هزار تن و ده‌ها طرح و پروژه دیگر در بخش کشاورزی موجب تحول و ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی شهرستان دهگلان شده است.

وی در پایان تولید سالانه 150 هزار تن علوفه، 170 هزار تن سیب‌زمینی و بیش از 130 هزار تن گندم و جو، بیش از 270 واحد صنعتی و نیمه صنعتی دامپروری و 35 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار را از ظرفیت‌ها و استعدادهای کشاورزی این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول