اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

مشهد مقدس مهد هنرهای تجسمی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مشهد مقدس مهد هنرهای تجسمی کشور است.

مشهد مقدس مهد هنرهای تجسمی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد جعفری ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه دومین جشنواره یادمان‌های شهری مشهدالرضا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد حضور هنرمندان بزرگ و مطرحی در عرصه‌های ملی در زمینه هنرهای تجسمی هستیم که از شهر مشهد برخاسته‌اند.

وی افزود: استفاده از آثار حجمی و هنری در سطع شهر مشهد سبب یادآوری و ماندگاری روح و فضای معنوی در پایتخت معنوی کشور می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به سطح بالای آثار به نمایش در آمده از دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و این جشنواره را نقطه عطفی در حوزه هنرهای تجسمی کشور دانست.

وی تاکید کرد: اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی از هرگونه فعالیتی در حوزه هنر‌های تجسمی با رعایت تعهداتی که شهر رضوی داراست به صورت جدی استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: تعدادی از این آثار پس از بررسی انتخاب شده و در سطح شهر مشهد مقدس به صورت یادمان‌های ماندگار و همیشگی نصب می‌شوند.

جعفری یادآور شد: امروز مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران شناخته شده و مورد توجه خاص عاشقان عصمت و طهارت و ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا (ع) قرار گرفته است بنابراین باید طرح‌ها و فعالیت‌های متفاوتی برای اشاعیه روح معنویت در آن مشاهده شود، که نقطه عطف این فعالیت‌ها کارهای ماندگار هنری محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: گاهی یک کتاب به اندازه یک قطعه شعر تاثیرگذار نیست ولی یک بیت شعر می‌تواند تاثیری عمیق داشته باشد؛ بنابر این آثار منتخب نصب شده در سطح شهر نیز مفاهیم نابی مانند توبه ،زیارت و بازگشت را منتقل می‌کنند که تاثیر عمیقی داشته و بسیار حائز اهمیت هستند.

وی اشاره کرد: نصب این نمادها در سطح شهر رضوی نشان‌دهنده هویت معنوی این شهر بوده و با روح معنوی مشهد ترکیب شده‌اند، که البته این برنامه شهرداری مشهد قابل توجه و قدردانی است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول