اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 21 تشکل صورت می‌گیرد

برگزاری همایش مردمی برای زلزله‌زدگان ارسباران در تبریز

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته زنان و کودکان شمال‌غرب کشور از برگزاری همایش خیّران مردمی برای زلزله‌زدگان ارسباران با حضور 21 تشکل در تبریز خبر داد.

برگزاری همایش مردمی برای زلزله‌زدگان ارسباران در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، نسرین پیرسمساری اظهار داشت: این همایش 24 آبان‌ماه جاری با حضور تشکل‌های مردمی اعم از هیئت‌های مذهبی استان، بازاریان شهر تبریز، نهادهای دانش‌آموزی و دانشگاهی، همچنین خیّران استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این همایش تمام خیّران استانی تلاش خواهند کرد مایحتاج اولیه زندگی به خصوص لوازم خانگی مردم مناطق زلزله‌زده پس از اسکان در منزل‌های جدیدشان را تامین کنند.

پیرسمساری افزود: تهیه جهیزیه برای جوانانی که در این مناطق تشکیل خانواده می‌دهند و رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار از دیگر اهدافی است که در این همایش دنبال خواهد شد تا اینکه قبل از فرا رسیدن فصل زمستان شاهد آسودگی این افراد در خانه‌هایشان باشیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور کمیته ستاد بحران زنان و کودکان در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد، افزود: در نخستین مرحله از وقوع زلزله، زنانی که در اثر این زلزله سرپرست خانوار شدند نیازمند حمایت‌های ویژه بودند و برای توانمند شدن باید آموزش می‌‌دیدند که این کار در هفته اول زلزله صورت پذیرفت.

پیرسمساری با بیان اینکه با تشکیل این کمیته تمام مشکلات زنان و کودکان شناسایی و احصا شد، افزود: این کمیته از روز نخست از حقوق زنان و کودکانی که در معرض آسیب‌های عاطفی و اجتماعی بودند حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، آسیب‌پذیری زنان و کودکان در زلزله اخیر بیشتر از مردان بود، گفت: برای نمونه در زلزله اخیر میزان مرگ و میر زنان و کودکان 66 درصد بود.

دبیر کمیته زنان و کودکان شمال‌غرب کشور در خاتمه خواستار مشارکت همگانی رسانه‌ها در برگزاری این همایش مردمی شد.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول