اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن شعرای اهل‌ بیت (ع) همدان:

1700 اثر به همایش شعر هیئت در همدان ارسال شد

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن شعرای اهل ‌بیت(ع) همدان گفت: یک‌هزار و 700 اثر از کشور به دبیرخانه چهارمین همایش سراسری شعر هیئت و زیبایی‌شناسی مداحی در همدان ارسال شده است.

1700 اثر به همایش شعر هیئت در همدان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی روشن‌روان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی چهارمین همایش سراسری شعر هیئت و زیبایی‌شناسی مداحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این همایش که در تاریخ 18 تا 19 آبان ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا برگزار می‌شود 500 شاعر و مداح نخبه از سراسر کشور و استان در این همایش شرکت می‌کنند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش در صبح روز پنجشنبه 18 آبان برگزار می‌شود و در شب همان روز پس از اقامه نماز مغرب و عشا برای نخستین بار در کشور شب شعر و نوحه برگزار و در روز جمعه 19 آبان ماه نیز مراسم اختتامیه همایش و اهدای جوایز به برگزیدگان انجام می‌شود.

مدیر انجمن شعرای اهل بیت(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود ارتباط تنگاتنگ میان شعر مداحی و نوحه‌سرایی امسال این بخش به جشنواره اضافه شده است.

وی بیان کرد: فراخوان ارسال آثار به منظور حضور در جشنواره در اوایل شهریور ماه به سراسر کشور آغاز و حدود یک هزار و 700 اثر از سراسر کشور با محورهای اشعار ویژه مناسبت‌های ماه محرم، پیامبر اکرم(ص)، امام هادی(ع)، امام عسگری(ع) و پیوند عاشورا و انتظار و بخشی هم مربوط به نوحه به دبیرخانه همایش ارسال شد که تعداد آثار ارسالی نسبت به سال گذشته دارای رشد چشمگیری است.

روشن‌روان مهمان‌های ویژه شرکت‌کننده در همایش را آیت‌الله احدی، استاد سید مهدی موسوی، دکتر محمدرضا سنگری و... به همراه مداحان نخبه سراسر کشور و شعرا عنوان کرد و افزود: امید است با روند موجود هر ساله شاهد رشد علمی و محتوایی اشعار شرکت‌کننده در جشنواره باشیم.

وی هدف اصلی برگزاری این همایش را تشخص دادن به شعر هیئت عنوان کرد و گفت: در این همایش شعرا و مداحان با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کرده و مباحث کارگاهی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مباحث جایگاه حماسه، نوحه، افق‌های ناپیدا و زیبایی‌های مداحی به همراه آسیب‌شناسی مداحی ارائه می‌شود.

مدیر انجمن شعرای اهل بیت(ع) استان همدان اظهار کرد: امروز مداحی در لایه‌های مختلف اجتماع تأثیرگذار است و آنچه جوانان را به سوی هیئت‌های مذهبی می‌کشاند اجرای برنامه‌های مداحی در کنار سخنرانی‌های مذهبی است و در این راستا دانستن و به کارگیری علوم ادبیات، تاریخ، روانشناسی، مخاطب‌شناسی، علم کلام و... در مداحی باید مورد واکاوی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: حدود 100 نفر در قالب کمیته‌های مختلف برگزاری همایش را بر عهده دارند و این برنامه توسط بسیج مداحان حمایت می‌شود اما مجری اصلی برنامه انجمن شعرا و مداحان است و در اختتامیه همایش از 21 اثر برتر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول