اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست خوزستان:

سرشماری حیات وحش خوزستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز سرشماری حیات وحش استان تا 10 روز آینده خبر داد.

سرشماری حیات وحش خوزستان آغاز می‌شود

سید عادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: سرشماری تابستانه حیات وحش در سال‌جاری از 27 آبان ماه آغاز می‌شود.

وی هدف این طرح را شناسایی و برآورد جمعیت حیات وحش منطقه و گونه‌های شاخص استان عنوان کرد و افزود: این سرشماری در مناطق کرایی، میشداغ، دز، کرخه، شیمبار، بدیل، لند و شو و چهل‌پا اجرا می‌شود.

مولا اظهارکرد: این طرح با استفاده از امکانات استانی و به دو روش «جرگه‌ای» و «انتظاری» اجرا می‌شود و گونه‌های شاخص از قبیل گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش، کل و بز، آهو و بسیاری از حیوانات وحشی مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

به گفته وی، در این سرشماری انتظار می‌رود بیش از هشت گونه شاخص استان شناسایی شود همچنین مقایسه‌ای بین آمار سال گذشته و امسال به منظور ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست نیز انجام می‌گیرد.

مولا تصریح کرد: در سرشماری سال گذشته 434 رأس از گونه‌های مختلف حیات وحش در استان شناسایی شد که عمدتا کل و بز بود و این آمار در سال‌های اخیر روند افزایشی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه با اشاره به طرح احیای گوزن زرد ایرانی و آهو در استان گفت: هم اکنون بیش از 160 راس آهو در منطقه دیمه رامهرمز و بیش از 40 راس آهو در منطقه میشداغ وجود دارد، همچنین آمار گوزن زرد به بیش از 60 راس رسیده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول