اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

پروژه مطالعاتی «دانش سیاسی در تمدن اسلامی» تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تکمیل پروژه دانش سیاسی در تمدن اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد.

پروژه مطالعاتی «دانش سیاسی در تمدن اسلامی» تکمیل می‌شود

سیدجواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی ایران اظهار کرد: ترسیم سند چشم‌انداز دانش سیاسی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علوم سیاسی مهم‌ترین هدف این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: این همایش یکی از شاخه‌های رشته‌ دانش سیاسی بوده و در حقیقت تولید دانش سیاسی اسلامی متناسب با اطلاعات جدید تمدن اسلامی و پیش رو را در راستای بومی‌سازی، اسلامی‌سازی و کاربردی کردن دانش سیاسی تبیین می‌کند.

دبیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانش سیاسی در تمدن اسلامی را از جمله پروژه‌های همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی ایران ذکر کرد و افزود: برای تدوین این پروژه باید از تاریخ پیدایش دانش سیاسی، تحلیل وضعیت و جایگاه دانش سیاسی در دوره میانه و معاصر آگاه شویم.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه به دو مقطع دانش سیاسی دوره میانه و معاصر می‌پردازد و پرسش و محور اصلی سرشت دانش سیاسی را در تعالیم اسلامی مورد بررسی قرار می‌دهد.

میرخلیلی عنوان داشت: این پروژه فهم دانش سیاسی در تمدن اسلامی، مبانی دانش سیاسی در تمدن اسلامی، جایگاه دانش سیاسی در طبقه‌بندی دانش‌های تمدن اسلامی، تاریخ پیدایش دانش سیاسی و تاریخ تحول دانش سیاسی را بررسی و تبیین می‌کند.

وی با بیان اینکه سه هدف شناختی، تحلیلی و آکادمیک برای این پروژه در نظر گرفته شده است گفت: معرفی و شناخت ماهیت و نحوه تکوین پیدایش دانش سیاسی در حوزه تمدن اسلامی به ویژه با تاکید بر ایران اسلامی در حوزه هدف شناختی این پروژه مورد توجه است.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی ایران یادآور شد: در پروژه دانش سیاسی در تمدن اسلامی سعی شده سنت‌های رایج دانش سیاسی اسلامی مورد بررسی روشمند قرار گیرد.

وی عنوان داشت: منظور از هدف تحلیلی پروژه دانش سیاسی در تمدن اسلامی، تجزیه دانش سیاسی به اجزا و عناصر و بررسی نحوه ترکیب آن در قالب یک دانش است.

میرخلیلی ادامه داد: منظور از هدف علمی و آکادمیک این پروژه فهم نظام‌مند دستگاه تولیدکننده دانش است که دانش سیاسی در تمدن ایرانی اسلامی برای هدایت زندگی طراحی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نیمی از پروژه دانش سیاسی در تمدن اسلامی به پایان رسیده و تا پایان سال این پروژه تکمیل و برای چاپ ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول