اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دهلران در مجلس:

بیانات رهبری درباره سئوال از رئیس جمهور فصل الخطاب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات مقام معظم رهبری در عدم طرح سئوال از رئیس جمهور برای تک تک نمایندگان فصل‌الخطاب است.

بیانات رهبری درباره سئوال از رئیس جمهور فصل الخطاب است

علی‌محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طرح سئوال از هیئت دولت حق قانونی نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس دغدغه‌هایی در خصوص مسائل اقتصادی کشور داشتند که این دغدغه‌ها با فعل و انفعالاتی که در بخش ارز کشور روی داد، بیشتر شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: گرانی و تورم ناشی از این فعل و انفعالات سبب شد که نمایندگان مجلس در این خصوص عکس‌العمل نشان دهند.

احمدی تصریح کرد: در ماه‌‌های گذشته چندین بار مسئولان اقتصادی دولت به مجلس فراخوانده شدند، که رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشاورزی و وزیر اقتصاد از جمله این افراد بودند که یک‌بار نیز وزیر کشاورزی تا آستانه استیضاح پیش رفت. 

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما توضیحات این افراد نتوانست سبب اغنای فکری نمایندگان شود بر این اساس نمایندگان مجلس از حق قانونی خود یعنی طرح سئوال از رئیس جمهور استفاده کردند.

وی ادامه داد: معتقد هستم اگر پیش از طرح استیضاح از سوی نمایندگان مجلس بیانات مقام معظم رهبری در این باره طرح می‌شد هیچگاه نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری نمی‌کردند و مجلس هیچگاه دنبال این قضیه نمی‌رفت.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اما چون طرح این خواسته پیش از بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده بود و در دستور کار قرار گرفته بود و حتی نماینده دولت به کمیسیون مربوطه آمده بود این مهم مطرح شد.

احمدی تصریح کرد: البته حضور رئیس دولت در مجلس و پاسخ به سئولات نمایندگان از ظرفیت‌های مجلس و نشانگر تعامل دولت و مجلس است و هیچگاه به منزله تقابل با دولت نیست.

شکیبایی مسئولان در شرایط فعلی نظام بسیار مهم است

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شکیبایی مسئولان در شرایط فعلی نظام بسیار مهم است.

وی ادامه داد: افرادی که موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور را پیگیری کردند کار خلاف قانون نکردند؛ اگر نماینده‌ای در چارچوب قانون به دنبال طرح سئول از مسئولان دولت باشد حق طبیعی او تلقی می‌شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی در مجلس و دولت وجود دارد و اگر همه در چارچوب قانون حرکت کنیم به طور طبیعی مشکلات موجود حل و فصل می‌شود. 

احمدی تصریح کرد: طرح سئوال از رئیس جمهور از حقوق طبیعی نمایندگان است اما راه‌های میانی هم وجود دارد که مردم از این نوع حقوق بهره‌مند شوند نه اینکه خدای ناخواسته سبب آسیبی برای مملکت باشد.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول