اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«هافینگتون پست» اوباما را پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2012 معرفی کرد

خبرگزاری فارس: درحالیکه کمتر از 48 ساعت به انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا زمان باقی مانده است، یکی از رسانه‌های خبری محبوب آمریکا مدعی پیروزی اوباما در رقابت‌های ریاست بر کاخ سفید شده است.

«هافینگتون پست» اوباما را پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2012 معرفی کرد

به گزارش فارس، «هافینگتون پست» یکی از وب سایت‌های خبری محبوب در آمریکا روز گذشته (یکشنبه) با اختصاص 277 رای کالج انتخاباتی به «باراک اوباما» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا و 206 رای دیگر به «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات 6 نوامبر، قاطعانه مدعی شده است که اوباما در کاخ سفید باقی خواهد ماند.

بر اساس این خبر، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باید 270 رای از نمایندگان حاضر در کالج انتخاباتی را که شامل 50 ایالت می‌شود، کسب کند تا پیروز رقابت‌ها بر سر ریاست در کاخ سفید شود و این در حالیست که این نامزد ممکن است در جذب آراء مردمی شکست بخورد درست مانند «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا که در مقابل «الگور» در سال 2000 میلادی باخت اما الگور در شمارش آراء نمایندگان حاضر در کالج انتخاباتی شکست خورد.

هافینگتون پست نوشته است که تنها چهار ایالت آمریکا به عنوان ایالت های تعیین کننده نتیجه انتخابات نقش دارند که عبارتند از «ویرجینیا»، «نیوهمپشایر»، «کلرادو» و «فلوریدا». اوباما در دو ایالت از این چهار ایالت از رامنی پیشی گرفته است و این در حالیست که رامنی تنها در ایالت فلوریدا از اوباما جلوتر زده است و در یک ایالت باقی مانده دیگر نیز رقبای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب 48 درصد از آراء همردیف یکدیگر قرار دارند.

بر اساس این خبر، اوباما و رامنی به ترتیب در ایالت ویرجینیا 48 و 47 درصد، در نیوهمپشایر 49 و 47 درصد را کسب کرده اند که این نشان دهنده پیشتازی اوباما است.

رامنی در فلوریدا 48 درصد و اوباما 47 درصد آراء را از آن خود کرده‌اند و این دو رقیب در ایالت کلرادو توانسته اند با کسب 48 درصد از آراء شانه به شانه یکدیگر قرار بگیرند.

هافینگتون پست همچنین نوشته است که اوباما پیشتر در ایالت کلیدی «اوهایو» نیز پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول