اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده«القدس العربی» در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد

رامنی و اوباما سنگ تل‌آویو را به سینه می‌کوبند/خوی جنگ‌طلبی تل‌آویو

خبرگزاری فارس: احمد المصری تاکید کرد که هر دو نامزد مهم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سنگ اسرائیل را به سینه می‌زنند و از سوی دیگر دولت آینده رژیم صهیونیستی نیز دولت جنگ خواهد بود نه صلح و سازش!

رامنی و اوباما سنگ تل‌آویو را به سینه می‌کوبند/خوی جنگ‌طلبی تل‌آویو

«احمد المصری» ستون نویس روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین‌الملل فارس با اشاره به قدرت‌گیری مقاومت در نوار غزه برای دفاع از خود اظهار داشت: مقاومت فلسطین در نوار غزه تلاش می‌کند با امکانات اندک خود و به کمک کشورهای دوست سلاح های جدیدی را بسازد که بتواند با تجاوزات دشمن صهیونیستی مقابله کند اگر چه همانند ارتش رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح و مجهز به هواپیما و تانک و تسلیحات پیشرفته نیست،با وجود این تلاش می‌کند که با حداقل خسارت و قربانی از خود دفاع کند.

احمد المصری درباره دوگانگی در سیاست غرب و آمریکا درباره مسئله فلسطین نیز گفت: ما از سکوت عربی و غربی و دو گانگیشان در عجبیم. ما از سیاست دو گانه دولت آمریکا در عجبیم که نسبت به همه تجاوزات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار می کند. حتی زمانی که «محمود عباس»رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل می رود و خواستار عضویت غیردائم در این سازمان است آمریکا سکوت خود را می شکند و از این اقدام جلوگیری می کند. اما می بینیم همیشه علیه ایران و سوریه و کشورهایی که با آن مخالفت می‌کنند موضع می‌گیرد و اقداماتی علیه آنها انجام می دهد.

این کارشناس فلسطینی افزود: دولت آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر و آزادی‌ها در جهان است اما از رسیدن فلسطینی ها به یک کرسی در سازمان ملل جلوگیری می کند. آمریکا فقط از دموکراسی که به سودش است حمایت می کند و از آزادی هایی حمایت می کند که مناسب حالش باشد. آمریکا از قیام های مسلح و جنگ داخلی در سوریه تحت عنوان حمایت از حقوق بشر حمایت می کند اما از حقوق بشر در عربستان سعودی حمایت نمی کند و واکنشی به نقض حقوق بشر در این کشور نشان نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی هرگز صلح را برای منطقه نمی‌خواهد

تحلیلگر روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی پیرامون انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: ائتلافی که اخیرا میان «آویگدور لیبرمن» و «بنیامین نتانیاهو» شاهد بودیم حکایت از آن دارد که دولت‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی روی کار می آیند تفاوتی با هم ندارند و تفاوتی نمی کند که راستگرا یا راستگرای تندور باشند،حتی چپگراها در رژیم صهیونیستی نیز تندرو هستند و وقتی پای مسائل عربی یا اسلامی به میان بیاید همه دولت های رژیم صهیونیستی موضعی یکسان اتخاذ می کنند. این ائتلاف نشان می دهد که رژیم صیهونیستی مقاصد و نیت های خوبی درباره جمهوری اسلامی ایران یا صلح با فلسطینی‌ها ندارد.

وی با اشاره به طبیعت تجاوزگری رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی هرگز صلح را برای منطقه نمی‌خواهد. این رژیم به دنبال آن است که نزاع در منطقه خاورمیانه دائمی باشد تا بتواند خودش در موضع قدرت قرار گیرد. رژیم اشغالگر قدس در پی آن است که ما عرب ها و مسلمانان سرگرم درگیری ها و نزاع های میان خودمان شویم.

پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل سخت خواهد بود

نویسنده فلسطینی درباره دولتی که پس از انتخابات زودهنگام کنست در سرزمین های اشغالی روی کار می آید، گفت: دولتی که در آینده در سرزمین‌های اشغالی روی کار می آید به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت جنگ خواهد بود. این رژیم در حال برنامه ریزی برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران است اما در هر صورت من بر این باورم که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به بعید بودن احتمال حمله نظامی به ایران در دولت آینده رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بعید می دانم همانطور که رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی تبلیغ می کنند حمله نظامی علیه ایران رخ دهد و آمریکا و صهیونیست‌ها اکنون شیوه خود را تغییر داده و به جنگ الکترونیکی روی آورده است به طور مثال از طریق ارسال ویروس های استاکس نت به دستگاه های گریز از مرکز تاسیسات هسته ای ایران تلاش کرد در برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران خلل ایجاد کند. همچنین من بر این باورم که مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایران هستند و اقدام به برخی عملیات های تروریستی انفجاری می‌کنند. این مزدوران پیش از این به انجام عملیات های خرابکارانه و یا ترور دانشمندان ایرانی اقدام کرده‌اند.

المصری با اشاره به ناتوانی اقتصاد جهان از تحمل یک جنگ و پاسخ سخت ایران به هر گونه حمله‌ای، تاکید کرد: من بر این باورم که اقتصاد جهان در حال حاضر، هرگز نمی‌تواند جنگی پرهزینه را تحمل کند. به ویژه آنکه ایران به لحاظ نظامی بسیار قدرتمند است و به حملات آمریکا یا رژیم صهیونیستی به طور مشترک یا حتی رژیم صهیونیستی به تنهایی قطعا پاسخی سختی خواهد داد. رژیم صهیونیستی اکنون تلاش می‌کند که صهیونیست‌ها را برای حمله به ایران و پاسخ سخت ایران آماده کند زیرا ایران می تواند بارانی از موشک را بر سر رژیم صهیونیستی به مدت یک هفته یا دو هفته از چندین محور بباراند.

محمود عباس وقت خود، فلسطینی‌ها و عرب را هدر می‌دهد

تحلیلگر روزنامه القدس العربی مذاکرات صلح فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی را بیهوده دانست و گفت: دولت آینده رژیم صهیونیستی دولتی ائتلافی خواهد بود که در آن لیبرمن حضور دارد. لیبرمن با شهرکسازی در فلسطین و بیرون کردن فلسطینی‌ها موافق است. لیبرمن حتی به دنبال بیرون کردن فلسطینی ها از کرانه باختری و نوار غزه است. دولت بنیامین نتانیاهو سیاست شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف نکرد و اعلام کرد که متوقف نمی شود و آنها روز به روز سرزمین های فلسطینی را از آن خود می کنند. بنابراین بعید می دانم دولت آینده دولت صلح با فلسطینی ها باشد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بازگشت به مذاکرات صلح هم وقت خود را هدر می دهد هم وقت فلسطینی ها و هم عرب ها را.

المصری افزود:از سوی دیگر، چه محمود عباس بتواند به کرسی در سازمان ملل دست یابد چه نتواند، نتانیاهو به سیاست توسعه طلبانه و شهرک سازی خود ادامه می دهد و اراضی فلسطینی بیشتری را به اشغال رژیم صهیونیستی در می آورد و به یهودی سازی قدس شریف ادامه می‌دهد.

سیاست اوباما و رامنی درباره رژیم صهیونیستی یکی است

کارشناس فلسطینی درباره روابط دولت آینده رژیم صهیونیستی با آمریکا نیز گفت: بعید است که روابط دولت آینده رژیم صهیونیستی با دولت آینده آمریکا دچار اختلال شود. چه «باراک اوباما» رئیس جمهور آینده شود و چه «میت رامنی»، ارتباط این رژیم با دولت آینده آمریکا تغییری نمی کند. در مناظره‌های انتخاباتی اوباما و رامنی  هر دو تلاش کردند ثابت کنند که دوستی و نزدیکی بیشتری با رژیم صهیونیستی دارند و اوباما تاکید کرد که به امنیت این رژیم پایبند است و نمی گذارد ایران به بمب هسته ای برسد این درحالی است که رژیم صهیونیستی زرادخانه ای از بمب های هسته ای دارد. رژیم اشغالگر قدس نیروگاه هسته ای دیمونا را در اختیار دارد و بمب هسته ای تولید می کند.

وی تصریح کرد: دولت های آمریکا موضع یکسانی درباره رژیم صهیونیستی دارند و آن هم پایبندی به امنیت این رژیم و حفظ آن است.آنها همیشه تلاش می کنند که رژیم صهیونیستی قدرت نظامی برتر در منطقه باشد.

نتایج احتمالی کنست

مصری در پایان درباره نتایج احتمالی انتخابات زودهنگام کنست گفت:ائتلافی که نتانیاهو و لیبرمن تشکیل داده اند ائتلاف بزرگتری نسبت به ائتلاف حزب کادیما و دیگر احزاب همپیمانش است و برنده انتخابات خواهد بود و کادیما و همپیمانانش تنها می‌توانند مخالفان بزرگی در کنست شوند. قطعا باز هم نتانیاهو اکثریت را از آن خود خواهد کرد و ائتلاف مخالفانش بیشتر از 30 درصد کرسی ها را در کنست نمی‌تواند از آن خود کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول