اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن‌پست نشان داد

اوباما و رامنی با ۴۸ درصد در یک صف ایستادند

خبرگزاری فارس: در شرایطی که تنها ۴۸ ساعت تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک «ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن‌پست» نشان می‌دهد که اوباما و رامنی به طور مساوی از ۴۸ درصد آراء برخوردار هستند.

اوباما و رامنی با ۴۸ درصد در یک صف ایستادند

به گزارش فارس، در حالیکه 48 ساعت تا انتخابات ریاست‌جمهوری 6 نوامبر 2012 آمریکا زمان باقی مانده است، جدیدترین نظرسنجی شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، نشان می‌دهد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا، از رأی مساوی 48 درصد برخوردارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حتی رأی‌دهندگان مستقل که نقش مهمی در نتیجه انتخابات آمریکا ایفا می‌کنند، هم‌اکنون به طور مساوی از دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند و اوباما و رامنی در بین رأی‌دهندگان مستقل آمریکا از 46 درصد آراء برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش،‌54 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا نظرمساعدتری به اوباما داشتند و 53 درصد از آنها احساس مساعدتری نسبت به رامنی داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که گروه‌های مختلف اجتماعی و قومی، دیدگاه متفاوتی به دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشتند، بعنوان مثال اوباما در میان زنان، با اختلاف 6 درصد از رامنی پیشی گرفته است و این در حالی است که رامنی با 7 درصد در میان رأی‌دهندگان مرد از اوباما جلوتر است.

بر اساس این گزارش، سفیدپوست‌ها با اختلاف 20 درصدی رامنی را ترجیح می‌دهند اما اوباما با یک اختلاف 59 درصدی در میان غیرسفید‌پوست‌ها پیشتاز است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اوباما همچون انتخابات سال 2008، در میان جوانان با اختلاف 25 درصدی پیشتاز است و رامنی در میان سالمندان با اختلاف 12 درصدی پیشتاز است.

نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن‌پست، درصد خطای مثبت و منفی 3 درصد داشته است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول