اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موضع مدیرکل محیط زیست تهران در قبال حادثه امروز:

حمله پلنگ به انسان نتیجه دست‏‌اندازی بشر به طبیعت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حمله پلنگ به انسان پدیده‏ای کم‌‏نظیر است، گفت: دست‌‏اندازی بشر به طبیعت بی‏‌گمان خشم حیات‏‌وحش را به دنبال دارد.

حمله پلنگ به انسان نتیجه دست‏‌اندازی بشر به طبیعت است

رسول علی‏اشرفی‏‌پور دقایقی پیش در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به حمله یک پلنگ به شهروند دماوندی در روز جاری اظهار داشت: تخریب زیستگاه‏های حیات‌‏وحش با دستان بی‏رحم بشر یکی از مشکلات امروز جهان است.

وی ادامه داد: پیش‏روی‏های بی‏‌رویه انسان در محیط زیست متعلق به جانوران موجبات در تنگنا قرار گرفتن آنها و روانه شدنشان به نواحی شهری و روستایی را فراهم می‏سازد.

علی‏اشرفی‌‏پور اضافه کرد: این در حالی است که بر اساس بررسی‏های کارشناسان زیست‌‏شناسی، حیوانات حتی درنده به لحاظ فیزیولوژیکی می‏کوشند تا از رویارویی با بشر و قرار گرفتن در محیط انسانی بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: اما گاه این دست‌‏اندازی‏ها به حدی روندی رو به فزونی را طی می‏کند که حیوانات برای یافتن منطقه‏ای جدید یا پیدا کردن غذا مجبور به خروج از محیط وحش خود می‏شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، انسان با تخریب زیستگاه‏های طبیعی علاوه بر تحمیل ترک اجباری وحوش از موطن اصلی خود، شبکه و چرخه غذایی آنها را نیز مختل می‏سازد.

علی‏اشرفی‌‏پور اضافه کرد: از این رو، توصیه اصلی در این زمینه رعایت حقوق زیستگاه‏های طبیعی حیات وحش و اجرای ضوابط زیست محیطی موجود بیش از شرایط کنونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به حادثه امروز حمله پلنگ عصبانی به چند تن از اهالی دماوند خاطرنشان کرد: امروز در حوالی منطقه «آیینه‌‏ورزان» دشت «همند» در شهر آبسرد از شهرستان دماوند، گزارشی مبنی بر حمله پلنگی به یکی از باغداران ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت این گزارش، اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند به منطقه اعزام شد.

علی‏اشرفی‌‏پور اضافه کرد: متأسفانه دو تن از محیط‌‏بانان دماوندی در حین اجرای طرح جست‌‏وجو با حمله این پلنگ مواجه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: با تأسف در این حادثه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در جدال با این حیوان درنده مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول