اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

مراکز فرهنگی ویژه شهدای گمنام در مازندران ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مراکز فرهنگی ویژه شهدای گمنام در همه شهرهای مازندران ایجاد می‌شود.

مراکز فرهنگی ویژه شهدای گمنام در مازندران ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید مهدی کیا‌الحسینی در جلسه ستادهای اجرایی شهدای گمنام غرب مازندران که در دانشگاه تربیت مدرس نور برگزار شد بر ضرورت ایجاد مراکز فرهنگی ویژه شهدای گمنام در تمامی شهرهای استان و توجه به حرم این شهدا تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: بعد از جنگ دو نظریه و دو نگاه در کشور وجود داشت، نظر و نگاه اول اینکه آیا باز هم نیازی به ایثارگری است یا خیر و نگاه دوم اینکه با توجه به زمان و زندگی لوکس و تجملی باید با زمان حرکت کرد و نیازی به ایثار وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما پس از گذشت زمان و جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدند که ایثار، گذشت و از خود گذشتی همیشه لازم و در هر زمان و مکان نیاز یک جامعه است.

کیاالحسینی تصریح کرد: ایثار و از خودگذشتی زمانی می‌تواند نباشد که خصمی وجود ندارد، ولی تا خصم وجود دارد نیاز به گذشت و ایثار ضرورتی انکارناپذیر است، چه خصم درون و چه خصم بیرون، که تنها راه مقابله و نجات از خصم درون و بیرون ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است.

این مسئول بیان داشت: پیاده کردن احکام الهی نیاز به از خود گذشتگی دارد، عبور از رفاه و تجمل ایثار می‌خواهد، پس همواره نیاز جامعه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تحقق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیاز به سازمان و تشکل، همراه با برنامه‌ریزی مدون و توامان در بلند مدت دارد.

وی با بیان اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده حفظ آثار استان است، افزود: ادامه کار و اقدامات فرهنگی مناسب و مداوم و نیز حفظ ظاهر حرم شهدا با تشکل شهرستانی و هیئت امنای مربوطه است تا شان شهدا حفظ شود.

کیاالحسینی با اشاره به کم توجهی به مزار شهدا روستاها خواستار توجه بیشتر مسئولان محلی به ویژه شوراهای روستاها و دهیاران و هیئت امنای روستایی به مزارهای روستایی شد.

این مسئول در پایان با اشاره به وجود مقبره شهدای گمنام در برخی از دانشگاه‌ها از مسئولان دانشگاه‌ها خواست برای حفظ حرم این شهدا ردیف بودجه ای اختصاص دهند و از محل بودجه فرهنگی برای امور فرهنگی مربوط به شهدای گمنام سهمی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول